23 Ноем. 2024

Вие сте тук

„За“ или „против“ екстрите в хотела?

13.02.2022

Спомняте ли си времето, когато хотелиерите се надпреварваха да зареждат богато и пребогато минибаровете в хотелските стаи? Някои петзвездни луксозни хотели разширяваха това понятие, предлагайки не само минибар, но цял шкаф, пълен с нужни неща и ненужни, но приятни дреболии, които изкушаваха туристите? Или пък луксозно заредените бани с най-разнообразни тоалетни принадлежности и гардеробите с чехли, които на човек му е съвестно да изхвърли след еднократна употреба?

 

Всичко започна с войната на леглата в хотелската стая през 1999 г., когато Westin започнаха да предлагат heavenly bed в хотелите си. Hyatt отвърна на удара, промотирайки собствен вариант на дюшеци, завивки и спално бельо. Другите  вериги не останаха по-назад, като всяка предлагаше нещо още по-удобно, луксозно, антиалергенно и пр.

 

Войната не свърши до тук. Последваха меню от възглавници, преоборудване на бани, капсулни кафе-машини, телевизори с плосък екран,  айподи, интернет и се стигна до антиалергични и„умни стаи“ в хотелите. Всяка от веригите похарчи десетки и стотици милиони долари в надцакването, чиято цел бе привличането на повече и по-високоплатежни гости.

 

Всяко революционно нововъведение бързо се внедряваше от конкуренцията и след време се превръщаше не в особеност, отличаваща съответния хотел или верига, а просто част от мейнстрима – не толкова допълнителен лукс, колкото норма за хотелиерите.

 

Пиршеството за очите и разхищението за портфейла (както на туриста, така и на хотелиера) не продължи твърде дълго и хотелиерите започнаха малко по малко да ограничават екстрите, предлагани на гостите. С настъпването на Ковид-пандемията минибаровете напълно се опразниха, а допълнителните екстри бяха почти забравени.

 

Чак до днес, когато на дневен ред отново се поставя почти хамлетовския въпрос „Да бъдеш или да не бъдеш“, трансформиран в наше време в „За или против екстрите?“.

 

Точно този проблем беше горещият картоф, който си прехвърляха представители на хотелски вериги и независими хотели по време на форум за инвестиции в хотелиерската индустрия в САЩ през изминалата седмица и отразен в няколко публикации на CoStars. Колкото и далеч да са от нас, обикновено проблемите бързо преодоляват разстояния и океани, затова представяме и двете гледни точки.

 

Според президента и главен изпълнителен директор на Ashford Hospitality Trust Роб Хейс основните проблеми на хотелиерите в момента са недостигът на работна ръка и увеличаването на разходите.

 

По думите на главния оперативен директор на Extended Stay America Грег Джъсим решението „за“ или „против“ трябва да се вземе, след като се отговори не само на въпроса „От какво всъщност се нуждаят гостите?“ но също и „За какво са готови да платят?“ Защото е все по-очевидно, че екстрите ще бъдат платени от туристите и предлагането им си заслужава главоболието само ако гостът е готов да плаща. Той припомни, че през последните две години бяха публикувани хиляди статии с прогнозата, че бюфетът в хотела ще отмре. „Помислете си за това, когато утре ядете закуската си на шведска маса“, препоръча хотелиерът на колегите си.

 

Според Рей Бхай, главен изпълнителен директор и председател на IBF Hospitality, натискът за връщането към повече екстри идва преди всичко от верижните хотели, в които услугите и екстрите са част от имиджа на бранда. ще зависи пазар по пазар къде е търсенето и каква е ситуацията", каза той. Нивото на обслужване, което хотелите могат да предоставят, обаче ще продължи да бъде проблем, воден до голяма степен от постоянния недостиг на персонал, казаха участници в панела, смята хотелиерът. По думите му в някои ваканционни дестинации проблемът е толкова сериозен, че хотелите това лято няма да са в състояние да предоставят услуги на очакваното ниво.

 

Продължението следва

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed