Около 20% е ръстът на ранните записвания на пазар Германия в сравнение със същия период на миналата година. Това стана известно след приключването на роудшоу в Германия. Инициативата бе проведена от 6 до 10 февруари от Министерството на туризма, като стартира от Берлин и обиколи общо шест германски града, в т.ч. Лайпциг, Мюнхен, Франкфурт на Майн, Дуисбург и Дюселдорф.
Участващите в тази поредица от срещи български компании проведоха работни разговори с над 300 германски потенциални партньори. Предложенията на българския бизнес, фокусирани предимно върху морските почивки, бяха посрещнати с интерес. Допълнителен акцент в разговорите бяха възможностите за обиколни пътувания, медицински и здравен, пешеходен и други специфични видове туризъм. Германските туристически агенции и туроператори изразиха надежда за разширяването на летателната програма и осигуряването на допълнителни седалки към България.
Петнадесет български туроператори и хотелиери се включиха в серия от бизнес срещи между германски и български представители на туристическия сектор с цел укрепване и развитие на връзките между двете страни, както и промотиране на България като туристическа дестинация. Те проведоха работни разговори с над 300 германски потенциални партньори.
Германия е един от основните и приоритетни туристически пазари за България, като броят на посещенията и пренощувалите лица отбелязват ръстове през последните две години, но са все още под нивата на предкризисната 2019 г. За 2022 г. близо 15% от всички реализирани нощувки в страната се падат на гостите от Германия, а дестинациите, в които отсядат най-често, са в общините Варна, Несебър, София, Балчик, Поморие и Созопол. Германците са сред туристите с най-дълъг среден престой в страната – 4,5 до 4,7 дни, което се дължи на организирания характер на техните пътувания с цел морска почивка, туристически обиколки, здравен, СПА и уелнес туризъм, както и склонността им да пристигат за ранни и късни посещения по крайбрежието ни, с което успешно уплътняват крилата на сезона.
Това е второто подобно т. нар. „роудшоу“, след успеха на проведеното в Полша в края на миналата 2022 година.