17 Апр. 2024

Вие сте тук

Trip Advisor в центъра на скандал с фалшифицирани отзиви

07.09.2011

Правилният избор на хотел е един от ключовите елементи, определящи качественото пътуване на хората, независимо дали става въпрос за ваканция или за бизнес пътуване. Преди да направят резервация, много туристи внимателно изучават отзивите и коментарите, поместени в информационни портали и агенции. Често тези отзиви са ключов момент при окончателния избор на хотела, в който ще отседнат.

Оказва се, обаче, че източникът, на който туристите вярват като на самите себе си, не винаги предоставя вярна информация. Един от най-големите портали в туристическия и хотелиерския бизнес - TripAdvisor, е в центъра на скандално разследване, започнато с обвинения за публикуване на фалшиви отзиви за хотели, ваканционни селища, вили и ресторанти. Сайтът ежегодно се посещава от 45 млн потребители и има безупречна репутация.

Американската агенция за стандарти в рекламата /Advertising Standards Authority ASA/ започна разследване на TripAdvisor във връзка с оплаквания на потребители и експерти от туристическата индустрия за публикуване на фиктивни коментари и отзиви в него, съобщи британският вестник Guardian.

Разследването е започнало заради жалба на потребител, според когото отзивите на портала съдържали необективна и изопачена информация за хотела. В продължение на половин година компанията KwikChex.com, която се занимава с бизнес репутацията на хотели,  проучваше публикувани в TripAdvisor отзиви. В резултат на проучването от компанията са установили, че почти половината от 50 милиона отзиви са остарели и необективни. Други 5 млн отзива могат да се окажат фалшиви или написани по поръчка на хотелиерите, твърдят от KwikChex.com. Според представители на компанията няма никакви доказателства, че те са написани от реални гости на хотелите, а не са изфабрикувани от самите хотелиери.

Негативните отзиви нанасят голяма вреда на репутацията и дейността на хотелите. Последните могат да загубят потенциални клиенти и да се лишат от възможност за развитие на бизнеса. Затова според експертите е необходимо внимателно да се следи информацията в интернет, която играе важна роля за развитието на бизнеса. В търсене на повече клиенти мнозина хотелиери сами или с или с помощта на свои приятели, ПР и рекламни агенции публикуват положителни отзиви за хотелите си. Действията им са неправомерни и заслужават да бъдат наказани, смятат от KwikChex.com. Когато избира хотела, в който ще направи резервация, туристът трябва да е сигурен в обективността и точността на предоставената информация, включително за отзивите и коментарите за него. В противен случай потребителите няма да имат адекватна информация, което пък може да доведе до погрешно решение.

Според експертите от KwikChex.com. всичко това е много опасно за хотелиерския и ресторантьорския бизнес. Ако се докаже, че ревютата са били фалшифицирани, Trip Advisor може да се лиши от безупречната си репутация на безпристрастен източник на честни и обективни коментари.

Все пак, в много от сайтовете за онлайн резервация също има опция за публикуване на отзиви. В тях има гаранция за истинността на поместените отзиви, защото те не се публикуват от всеки, който иска. След като човек посети определен хотел, който е резервиран през определен сайт, той получава покана от сайта да напише отзивите си за него, като даде оценката си в няколко категории - най-често това са достъпност, настаняване, хранене, обслужване, чистота, достоверност на информацията и пр. Това според авторите на подобни сайтове гарантира, че коментарите не са публикувани от случайни хора, а от онези, които действително са посетили един или друг хотел.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed