21 Ноем. 2024

Вие сте тук

Tоп 10 Хотелски групировки в света: IHG излиза начело

03.01.2012

MKG Hospitality публикува годишната си класация на хотелските групировки и брандове в света, която очертава промяна в пейзажа. По данни към 1 януари общо четири групировки са разполагали с 600 хил. хотелски стаи, благодарение на стратегията си, фокусирана върху франчайзинга, посочват от MKG Hospitality.

Въпреки че брандовете Holiday Inn и Holiday Inn Express извеждат Intercontinental Hotel Group на първа позиция, Hilton Worldwide следва плътно на второ място, предимно заради Wyndham Worldwide, отстъпвайки едва с 250 стаи или един средноголям хотел. Базираната във Вирджиния компайния Hilton упорито работи по развитието на брандове като Hampton Inn и Garden Inn като успешни франчайзингови предприятия, като успява да изпревари Windham Worldwide. На четвърто място остава Marriott с водещите си брандове, най-вече Courtyard, който допринася най-много за разрастването на компанията.

Източник: MKG Hospitality

Въпреки, че и Accor Group се разраства, прехвърляйки отметката от 500 хил. Хотелски стаи, компанията изостава от първата четворта и в момента заема пето място, оставяйки зад себе си Choice International, която в момента се опитва да „изчисти“ франчайзинговата си мрежа. С голямото си разнообразие от луксозни и лайфстайл брандове Starwood Hotels & Resorts също върви нагоре, изпреварвайки Best Western, която пада до осмо място. Преди всичко компанията Starwood Hotels разчита на разрастването на Sheraton и Méridien, които са най-силни, както и на W, която успешно плува в европейски и близкоизточни води.
Carlson Hospitality се радва на усепшното разрастване на Rezidor в Източна Европа и Средиземноморието, където се откриват много хотели от брандовете Radisson Blu и Park Inn. Hyatt Hotel Corporations остава на десето място.

Икономическата криза повиши стойността на брандинга. Това е основният аргумент за хотелските групи да продължат да разширяват франчайзинговата си политика , пояснява Джордж Панайотис, президент на групировката MKG. Според него може да се очаква, че през следващите месеци и години ще има по-дълбоки промени в първите позиции на класацията, нови партньорство и придобивания. Американските компании са инициатор на тези стратегически промени в светлината на обявеното партньорство между Wyndham Worldwide и Tryp Hoteles, както и между Marriott International и AC Hotels. Що се касае до групировката Accor, тя не се е отказала от плановете си за ръст от 30 хил. хотелски стаи годишно чрез присъединяване на добре поставени на местния пазар малки хотелски групировки – нещо, за което разполага с необходимия капитал.

По отношение на глобалните брандове класацията остава без промяна. С уникалната си маркетингова стратегия Best Western продължава да лидира. Същото е валидно и за Holiday Inn, който приключи световната си ребрандинг програма. Четири бранда са имали значителен ръст - Ibis и Mercure (Accor), следвани от Crowne Plaza (IHG) и Hampton Inn (Hilton Worldwide). Очакванията са позициите им само да се затвърдят в глобален аспект. 


THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed