Стратегията на най-голямата нискотарифна европейска авиокомпания Райънеър (Ryanair) да намалява цените, за да са пълни самолетите си, не повлия положително печалбата й, предаде Асошиейтед прес.
Компанията отчете чиста загуба от 35,2 милиона евро (47,5 милиона долара) за последното тримесечие на 2013 година спрямо печалба от 18,1 милиона евро за същия период предходната година.
Райънеър е понижила цените средно с 9% през тримесечието, което е трето за финансовата година на авиопревозвача. Така е успяла да привлече 18,3 милиона пътници, което е растеж от 6% на годишна основа. Главният изпълнителен директор на компанията Майкъл О'Лиъри уточни, че това е най-лошото тримесечно представяне от 2008 година, информира Ройтерс.
През ноември компанията обеща да запази намаляването на цените.
Райънеър се опитва да промени корпоративната си култура след критики на клиентите си. Тази седмица авиопревозвачът въведе система за определяне на точно място на всеки пътник в самолета, като преди се налагаше клиентите да чакат на дълги опашки и да се борят за места, отбелязва Асошиейтед прес.
Компанията очаква печалба от 500-520 милиона евро тази годината, посочи в съобщение Майкъл О'Лиъри, цитиран от Ройтерс.