Open booking — моделът за корпоративни резервации, при който деловите туристи резервират сами туристическите услуги, става все по-популярен. Това показват данни Euromonitor International, цитирани от www.hotelnewsnow.com.
От друга страна, по данни на Carlson Wagonlit Travel, 40% от резервациите на хотели в Северна Америка се извършват извън традиционната травел политика на компаниите – например, когато служител си прави директна резервация в хотела, за да получи преференциални цени.
В миналото компаниите за туристически мениджмънт са били против подобна възможност, защото са имали трудности в проследяването на разходите на бизнес туристите. Днес обаче отношението им към open booking се променя заради въвеждането на нови технологии. Освен това все повече са компаниите, които са готови да се доверят на служителите си в това отношение.
Към днешна дата обаче на пазара има само двама играчи, които залагат на технологията Open booking - Concur и Sabre Holdings.
През 2011 г. Concur стана собственик на TripIt, която впоследствие се превърна в част от TripLink — сервиз, който позволява на корпоративните клиенти да събира информация за разходите, извършени извън травел програмата. Хотелски вериги като Marriott International, Starwood Hotels & Resorts Worldwide и InterContinental Hotels Group, които са интегрирани в TripLink.
През 2013 г. Sabre Holdings стартира подобна платформа TruTrip, която опрости интегрирането на данните на бизнес туристите.
Сред опасностите на Open booking за хотелиерите се посочват липсата на възможност за промяна на резервацията, както и факта, че бизнес туристите се насочват все повече към апартаменти, вместо към хотели.