18 Февр. 2020

Вие сте тук

Malev се приземи окончателно, има опасност от фалит

03.02.2012

Националният авиопревозвач на Унгария  Малев (Malev) спря  днес полетите си, съобщи ДПА. Авиокомпанията е публикувала тази информация на уебсайта си, като пол учи преди това правителствена защита от кредитори заради непосредствена опасност от фалит, уточнява информационната агенция. 

 

След 66 години работа на авиокомпанията самолетите на Малев вече няма да летят, посочва главният изпълнителен директор Лорант Лимбургер в съобщението, цитирано от  БТА.


Малев е изправена пред все по-голяма опасност от неплатежоспособност след информациите, че се намира на ръба на фалита, пише Лимбургер, като допълва, че доставчиците са поискали авансово плащане "от днес за утре", поставяйки компанията в невъзможно положение.


Малев е изправена пред финансови затруднения от години. В началото на 2012 г. Европейската комисия нареди Унгария да си върне милиони евро държавна помощ за авиокомпанията, тъй като тя е била отпусната в разрез с правилата за конкуренцията в ЕС.


След това решение Будапеща спря всякакви финансови помощи за Малев.

 

*****

 
Българските граждани, които са потърпевши от възникналата ситуация, могат да се обърнат за съдействие към Консулската служба на посолството на България в Будапеща на тел: + 36 1 322 08 24, + 36 1 322 08 36, +36 1342 37 38, съобщи по-късно българското външно министерство. Адресът на посолството е: "бул. "Андраши" 115, 1062 Будапеща".

В момента авиокомпанията води преговори с други превозвачи с цел 3700-те пътници, останали на летището в Будапеща, да бъдат транспортирани по планираните дестинации.

Генералният директор на авиокомпанията е информирал, че пътниците, които имат билет за днес или за следващите три дни, следва да се обърнат към гишетата за обслужване на клиенти на "МАЛЕВ".

Пътници с билети за идните месеци следва да подадат иск за възстановяване на средства към "МАЛЕВ".

Пътници, останали в чужбина, могат да купят билет за дестинацията си от друга авиокомпания, позовавайки се на фалита на "МАЛЕВ". Фактурите за такъв закупен билет трябва да се представят и на "МАЛЕВ" след пристигането.

Дружеството за защита на потребителите в Унгария е поело ангажимент да представлява правата на пътниците. На електронния адрес на организацията kofe@fogyvedok.hu следва да бъдат изпратени исканията със съответните данни /име, билет, цена/.

Дадените от "МАЛЕВ" телефони за връзка са +36-40-212121 - от Унгария, и +36-802-1111.


THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed