03 Май 2024

Вие сте тук

Go Mobile

10.03.2011

За всяка  компания или бранд, който работи на мобилния пазар – независимо дали е производител на мобилни устройства, разработчик на операционни системи, провайдер или потребител – за всеки днес е жизнено важно да има познания за използването на мобилните устройства. Кой, къде, кога, как и защо – всички тези въпроси трябва да  намерят своя отговор.

Мобилни медии

 

През 2010 година  мобилните медии бяха една от най-горещите и дискутирани теми. Вече със сигурност може да се каже, че през 2011 година поне половината от абонатите на мобилните оператори ще имат достъп до мобилните медии, на първо място поради все по-широкото разпространение на смартфоните в света,  най-вече в САЩ, страните от ЕС  /и особено Великобритания, Франция, Германия, Италия и Испания/ и Япония. 

 

Медиите днес се използват по различен начин, а това означава, че и маркетинговите стратегии трябва да се променят.  Изключително важно е да се идентифицира синергията, която съществува между традиционния  PC-интернет, мобилните медии, таблетите и пр., и да се разбере как потребителите използват тези устройства за собствени нужди. От една страна се появяват все повече възможности за контакт с крайния клиент с помощта на цифровите медии и рекламата, което позволява на мобилния пазар да расте още по-бързо. От друга страна обаче потребителите използват все по-голям брой различни устройства, което прави достъпа им до тях доста фрагментиран. Това означава, че нараства важността на крос-платформеното планиране и в резултат на това то ще стане по-комплексно.

 

Мобилен маркетинг

 

Макар че мобилната реклама все още е в начален стадий на развитие, през 2011 г. в световен мащаб тя ще се превърне може би в най-важния компонент на мобилния ландшафт. Нарастващият брой потребители е чудесен шанс за рекламодателите. Индустрията продължава да търси пътища за монетаризация на мобилния сектор. Тук има много възможности – от банери до реклама вътре в офертите, от таргетирана реклама до обикновени SMS послания. Но за да се превърне този канал в съществена сила на рекламния пазар, са необходими прозрачни инструменти за измерване. Точното измерване на новата аудитория съвсем не е толкова просто, колкото изглежда. Методологиите, които добре работят в интернет, тук не са подходящи или поне имат нужда от специална адаптация.

Онези, които си мислеха, че мобилният пазар просто ще расте с времето, сгрешиха. Вместо това той стана по-сложен.

 

M-commerce

 

Много висока е вероятността използването на мобилни устройства да ускори промяната на платежното поведение на потребителите – от офлайн те все повече ще минават онлайн.

Ако големите ритейлъри искат да запазят лоялността на клиентите си, те трябва да проследяват промените и да са готови да им предоставят необходимите възможности. В Европа и САЩ все по-голяма популярност придобиват „електронните портмонета“. Например, в началото на 2011 г. Starbucks обяви, че клиентите на кафенетата на веригата ще могат да заплащат покупките си чрез мобилен телефон, като за целта просто трябва да свалят специално приложение. Естествено, че и други компании последваха примера на Starbucks.   В Япония например вече 10% от мобилните абонати (а вероятно всеки японец е такъв) използват устройствата си за плащане на покупки офлайн. Специалистите прогнозират, че в най-скоро време тази технология ще стане повсеместна.

По материали на comScore

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed