19 Апр. 2024

Вие сте тук

Facebook вместо картичка

03.01.2011

 

THExperts

 Социалните мрежи са не само начин за получаване на информацията и за предварителна резервация на ваканцията, те са важен комуникационен канал по време на пътуването. 37% от чуждестранните туристи използват Facebook и други социални медии, за да установят контакт с приятели и близки по време на пътуването си, или да публикуват снимки онлайн още преди да се върнат.

Това са изводите на IPK International, обобщени в доклад за световните тенденции в туризма по поръчка на ITB Берлин. То е базирано върху данни на European Travel Monitor и мненията на над 50 туристически експерти във всички части на света. Като основна причина за все по-голямата популярност на социалните медии се посочва високата цена за роуминг при мобилните оператори.

През последната година социалните медии се превърнаха във всекидневна форма на комуникации и ще стават още по-популярни за резервиране на почивка, се посочва в доклада. Дори и в моментна 52% от туристите на възраст над 18 години в САЩ вече използват социалните медии, в които обсъждат с приятели бъдещите си планове за пътувания и получават необходимата информация.

Въпреки това има два основни фактора, които ще повлияят върху развитието на социалните медии, и това са правдоподобност и благонадеждност. В момента традиционните канали като приятели, туристически каталози и други медии се ползват с по-голямо доверие, отколкото социалните медии.

Много мобилни устройства като iPhon извършват истинска революция на туристическия пазар. Днес трябва да се възползваме максимално от тези технологии и да продължим да ги развиваме, тъй като подобрената информация и възможностите за разервации спомагат за повишаване на продажбите, казва д-р Мартин Бък, директор на логистичния център в Панаирния град в Берлин. Като пример той посочва Япония, където чрез смартфони се извършват 20% от всички резервации за вътрешни полети.

Създаването на все по-нови приложения ще допринесе за бързото развитие на пазара, смятат анализаторите от IPK International. Те очакват появата на все повече мобилни уебсайтове.  Това ще даде възможност на авиопътниците да получат достъп до полетна информация в реално време. Иновативни дисплей-системи и методи за плащане са друг фактор, който ще ускори развитието на пазара. Мобилните методи за плащания, които се разработват и изпробват от производителите на мобилни устройства, както и комбинирането на емоционалното въздействие на телевизията с интерактивност, ще са водещи тенденции през следващите месеци, прогнозират експертите.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed