В днешно време авиокомпаниите, които се стремят да привлекат най-високоплатежните клиенти, трябва да са все по-креативни и да използват целия си технически потенциал, за да се преборят с конкуренцията. В надпреварата за повече комфорт и по-качествено обслужване за лидерска позиция се борят доста превозвачи. Британската консултастска компация Skytrax, специализирана в проучвания на качеството на услугите, предоставяни от различните авиокомпании и летища, публикува списък на най-добрите превозвачи, които работят в премиалния сегмент, съобщи luxurylaunches.com.
На десето място е авиакомпания Qatar Airways, изпреварвана с една позиция от Air Francе, която оборудва седалките в първа класа със системи за автоматичен масаж, предлага на пътниците 10,4-инчов интерактивен дисплей и уникално меню, разработено от шефове със звезди Мишлен. На осмо място в класацията е Jet Airways – авиокомпания с нови самолети Boeing-777, които гарантират максимална безопасност на полета. На разположение на пътниците в първа класа са електронни и аудиокниги и специални програми за изучаване на чужди езици. На седма позиция се нареди Cathay Pacific, а с едно място по-напред е Japan Airlines, чиито конструктори са разработили за комфорта на пътниците специални ергономични кожени кресла и дюшеци, които равномерно разпределят теглото на пътника.
Първата петица изглежда така:
5 място. Lufthansa — единствената авиокомпания в света, която предлага на пътниците отделни места за четене и за сън. За да получи всеки привилегирован клиент отделно комфортно спално място, общия брой места в първа класа в самолетите Boeing-747 са намалени наполовина.
4 място. Салонът на първа класа в самолетите на авиокомпания Etihad представляват луксозни кабини, които са отделени с подвижни врати. Зад тях се крие 23-инчов екран на системата за развлечения, персонален минибар и кожени кресла, които лесно се трансформират в двойни легла с копринени чаршафи и пухени одеала. Огледала в човешки ръст и козметика La Prairie позволяват на пътниците комфортно да се подготвят за напускане на самолета след продължителен полет.
3 място. Креслата, с които е оборудвана първа класа на Swiss Аirlines, два пъти са награждавани заради комфорта си от списание Global Traveler Magazine. В днешно време пребиваването в първа класа на авиокомпанията е своеобразен компромис между уединението и възможността за общуване между пътниците с помощта на подвижни прегради.
Повърхността на всеки сют е облизована с дървени панели. Благодарение на технологията за въздушни възглавници е постигнато особено удобство на всяко спално място. Като едно от основните предимства на първа класа на Swiss Аirlines се посочват храната и напитките: изискани сирена и отлежали вина се сервират в скъп порцелан и кристални чаши.
2 място. Луксозният салон на Airbus A380 на Singapore Airlines е създадена по проект на известния дизайнер на яхти Жан Жак Коста. Седалките са до един метър широки, впечатлява размерът на мониторите, всяко място може да бъде напълно изолирано с трансформиращи се прегради. В едно луксозно „купе“ могат удобно да пътешестват двама души: креслата лесно се превръщат в двойни легла, а дюшеците и постелъчното бельо са доставени от модна къща Givenchy. В менюто присъстват ястия като омари и агнешко каре.
1 място. Най-комфортни условия според Skytrax през2012 г. е предоставяла на пътниците си авиакомпания Emirates. Първа класа на Airbus A380 е оборудована не само с голям бар, но и с две душ кабини с мраморни мивки и пълен набор тоалетни принадлежности. В луксозните кабини, напълно отделени от салона, пътниците разполагат с тоалетна масичка и минибар, което позволява на пътниците да се освежат и възстановят дори след 16-часов полет. Менюто включва разнообразни екзотични ястия и продукти, в това число и ирански черен хайвер.