Системата е разработена от световните лидери в производстовото на авиокосмическо оборудване и услуги Honeywell и Safran
Нискотарифната авиокомпания easyJet обяви днес, че ще бъде първата авиокомпания, която подкрепя разработването и тестването на иновативна нова електрическа система за рулиране на самолетите, в сътрудничество с глобалните производители на авиокосмическо оборудване Honeywell и Safran.
Заради високите честоти и късата секторна дължина на своите полетни операции около 4 % от общата годишна консумация на гориво от самолетите на easyJet се използва за рулиране преди излитане и след кацане. Самолетите на авиокомпанията рулират средно по 20 минути на полет, което е еквивалентно на 3.5 милиона мили на година. Първите оперативни тестове се очаква да започнат през 2013 година. Honeywell и Safran имат за цел да предложат системата в новопроизведени самолети или чрез последващо монтиране на вече действащи самолети, не по-рано от 2016-та година.
Развитието на системата и тестовете ще помогнат да се оцени дали очакваните спестявания от гориво могат да бъдат реализирани и дали ще има други ползи. Освен това easyJet ще работи за изграждане и налагане на авиационен стандарт при оперативните процедури за самолетите, оборудвани със системата.
Системата EGTS (англ. „Еlectric green taxiing system”) позволява рулиране преди излитане и след кацане без използване двигателите на самолета. Това става чрез използване на електрическото захранване от генератора на спомагателната силова установка (APU – Auxiliary Power Unit), за да се задвижи електромеханически механизъм, монтиран във всяко колело на самолета. Системата дава възможност за контрол от страна на пилота на скоростта, посоката на рулиране и спирачните възможности. Технологията също позволява да се намали значително използването на буксир за маневриране на самолета към и от стоянка.
Според Иън Дейвис, ръководител на техническия отдел в easyJet, easyJet винаги търси иновативни начини да намали влиянието на своя екологичен отпечатък, както и оперативните си разходи, затова тази технология представлява голям интерес за авиокомпанията.