Европейските пивовари, които наброяват над 3500 производители на бира, обявиха подкрепа на действията на европейските власти за намаляване злоупотребата с алкохол на специално събитие в Европейския парламент. Домакини на събитието в Брюксел бяха евродепутати от Бирения клуб и официалното издание на парламента - списание „Parliament”.
Пивоварите се ангажират да предприемат съгласувани действия в три ключови направления: подобряване информираността на потребителите, осигуряване на отговорно рекламиране на бира в социалните медии и кампании за намаляване злоупотребата с алкохол.
Пивоварите се обединиха около идеята за регулиране рекламите за бира в социалните медии.
Националните организации на пивоварите в България, Белгия, Чехия, Кипър, Дания, Германия, Италия, Малта, Полша, Португалия, Словакия, Испания, Швеция, Холандия и Великобритания вече са представили своите планове за действие и конкретни инициативи в подкрепа на стратегията с публични ангажименти на Пивоварите на Европа.
Българските пивовари ще продължат образователната кампания за превенция употребата на алкохол от лица под 18 години „Родители, разговаряйте с децата си за алкохола”.
През тази година Съюзът на пивоварите ще разшири инициативите, като подпомогне родителите да мотивират децата си да изберат спортните занимания и здравословния начин на живот, а не експериментирането с алкохол. Ще бъдат организирани образователни и публични спортни събития за цялото семейство. В момента тече конкурс за послание, което да предава основната идея на проекта и да стане мото на тазгодишното му издание. Според национално представително проучване на агенция „Синовейт България” само в периода октомври – декември 2011 посланията на кампанията са достигнали до 13% от пълнолетното население на страната.