Прототип на хотел от ново поколение, предназначен специално за бранда Courtyard by Marriott на европейския пазар, представи наскоро Marriott International.
Моделът е разработен след 18-месечно проучване сред клиенти и маркетингови проучвания, които трябва да подпомогнат създаване на нова концапция на бранда. Те са разработени специално за европейския пазар и са съобразени изцяло с изискванията на гостите. Първи хотели, които ще отговарят на новите изискванията, са Courtyard by Marriott Aberdeen във Великобритания и Courtyard by Marriott Cologne в Германия. Първият разполага със на 194 стаи и апартаменти, а вторият – с 230. И двата хотела ще отворят врати след реконструкция през 2013 г.
Гостите от Европа, които отсядат в хотели от средната ценова категория, предпочитат свеж, модерен и непретенциозен дизайн, високо качество на разумна цена. И тъй като 70% от бизнеса ни в Европа идва от европейците, трябва да приспособим бранда към изискванията на европейския турист. Новият стилен дизайн и отличните функционални характеристики дават увереност, че новият модел ще се хареса на гостите, коментира президентът и управляващ директор на Marriott International в Европа Ейми Макферсън.
Според нея новият дизайн е по-изгоден от икономическа гледна точка както при изграждането, така и при управлението на хотелите. Тъй като за разлика от САЩ, в Европа едва 30% от хотелите принадлежат към един или друг бранд, компанията фокусира усилията си в Европа. Големи брандове като Courtyard са привлекателни за собствениците и с мащаба, и с размерите си, каза още Макферсън. До 2015 г. се очаква броят на стаите от модернизирания бранд да достигне 80 хиляди. С новия дизайн Marriott очаква да привлече повече инвеститори.
Модулният прототип за Европа има 170 стаи, разположени на 6 етажа на площ 5 835 кв.м. Дизайнът на хотела е достатъчно гъвкав – той може да се увеличи или да се намали, в зависимост от изискванията на пазара и размера на строителната площадка.
Стаите
Стаите представляват просторни помещения с естествена светлина, в средиземноморска цветова гама. Дизайнът е внимателно обмислен така, че да дава удобства за деловите туристи и им позволява продуктивно да работят и да възстановят силите си след дълго пътуване. Гостите могат да променят обстановката в стаята по свой вкус. Стаите са обзаведени с 42-инчови LCD HD телевизори, разполагат с просторна работна зона и удобно осветление, а също така много контакти. Вратата към банята е от матирано непрозрачно стъкло, а стените са декорирани с тиково дърво.
Общи площи
Особено внимание е отделено на общите площи в хотела, за да се отговори на изискванията им както за делови или неформални срещи, така и към храната. Преобладават тъмно-зеленият и тъмно-синият цвят, като отдалече напомнят цветовата гама на европейските бродирани гоблени. При декорирането ще се използват естествени местни материали като камък и дърво. Лобито е функционално и може лесно да се трансформира, има и интерактивен панел GoBoard™ , който предлага последни новини, прогноза за времето и местна информация. В хотела има и минимаркет, който работи 24 часа и предлага салати и сандвичи на закъснелите гости. Всеки хотел ще има ресторант-бистро, който работи през целия ден, като менюто в него ще е базирано на местната кухня.
Брандът Courtyard by Marriott съществува от 1983 год. и в момента разполага с 900 хотела. Класиран е на 11 място сред най-големите хотелски брандове в света.
В края на 2011 г. след европейския прототип ще бъде представен и азиатски модел, предназначен за китайските пътешественици.