26 Апр. 2024

Вие сте тук

Chicago Tribune: Хотелите печелят на гърба на своите гости

01.11.2011

Мечтаете да се потопите в лазурните води на басейна по време на отпуск? Дори да не сте привърженик на басейните, в сметката си можете да откриете 40 долара само заради възможността, която ви се предоставя, пише вестник  Chicago Tribune.

Тръгвайки по стъпките на авиокомпаниите, хотелите печелят на гърба на клиентите си, включвайки скрити такси за услуги, които би трябвало да бъдат безплатни. Днес гостите заплащат за всичко, като започнем от достъпа до фитнес или басейна, до ранното настаняване, късното напускане или съхранение на багажа.

Всички тези такси действително се включват в сметката. Общо сумата, която се начислява за подобни услуги, достигна $1.8 милиарда тази година или с 80% повече, отколкото преди десетилетие, се посочва в проучване на Бьорн Хансон, декан на Центъра за мениджмънт в хотелиерството, туризма и спорта към Университета в Ню Йорк.

Хората, които пътуват веднъж или два пъти годишно, често биват изненадани от допълнителните такси, казва той. Гост, настанен в хотел в Аризона например, бил много изненадан от начислената му такса за ползване на сейф в стаята в размер на $1.50 дневно.

Ако гостите искат да оставят багажа си за няколко часа в хотела след напускането на стаята в Хилтън Ню Йорк, трябва да платят такса $3.50. Те трябва добре да премислят дали да си вземат претцел от минибара, защото в някои хотели цената за презареждане на минибара може да достигне $10 в допълнение към цената на снакса.

Преди да извадите портфейла си и да дадете бакшиш на пиколото за това, че е донесъл багажа ви, или пък на камериерката за това, че е оправила леглото, трябва да знаете, че повечето от тези услуги вече са включени в сметкта ви, точно както и рум-сервиза, се посочва в статията.

Все по-често се иска такса между $10 и $20 дневно за достъп до Wi-Fi , както и за вътрешни телефонни обаждания в хотела или получаването на факс. И можете спокойно да очаквате, че цената на стаята ще се повиши с $15 до $50, ако решите да отседнете в хотела заедно с домашния си любимец /при условие, че хотелът позволява домашни животни, разбира се/, и с $10 или повече, за допълнително легло.

Това е върхът на купищата такси, които вече се възприемат като стандартни – като таксата за отмяна на резервация, която може да е толкова, колкото ви струва самата стая, или пък таксите за използване на чадъри, шезлонги и кърпи, които могат да са значително перо от дневния ви бюджет. В хотел Ritz-Carlton в Лагуна Нигел, Калифорния, гостите плащат допълнително по $60 дневно за привилегията да използват фитнеса и паркинга към комплекса.

Цените за нощувка в хотела често са по-ниски, отколкото са таксите, казва Стивън Могк, изпълнителен вицепрезидент и ръководител операции в хотелите от средна ценова категория на Carlson Hotels. За хотелите всички тези такси са почти чиста печалба, посочва и авторът на проучването Хансон. Повечето изкарват от тях допълнителна печалба между 80% и 90% и дори повече, допълна той.

Това увлечение по допълнителните такси започна някъде след 11 септември и положението става все по-лошо със задълбочаване на рецесията, когато американците преосмислиха плановете си за пътуване и хотелите усетиха рязък спад в приходите си, пояснява Могк. Той добавя, че ръстът на цените на храните и горивото оказват допълнителен натиск върху крайния финансов резултат на хотелите.

Сайтовете, които сравняват цените, също не помагат, смята Крис МакГинис, бизнес редактор в Best Western. Причината за нарастване на допълнителните такси е възможността да се сравняват тарифите на хотелите, казва той. Хората винаги търсят най-ниската цена в мрежата, така че не взимат под внимание неща като паркинг, интернет или закуска. Авиокомпаниите правят същото, посочва той.

Но за разлика от авиокомпаниите, за пътуващите е по-трудно да вземат под внимание допълнителните такси в хотелите, защото те варират значително за различните хотели, не само за брандовете, казва Хансон.

За да не ви яхнат, проверете дали хотелът включва в цената услугите, които са важни за вас – закуска, високоскоростен интернет или фитнес, съветва Могк.

Ако това не е ясно, Хансон съветва туристите да се обадят по телефона и да попитат какви допълнителни такси има в хотела. След това да го отбележат, когато правят резервацията си в хотела, и накрая да го потвърдят при напускане.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed