29 Март 2024

Вие сте тук

Bon Voyage

19.07.2010

Жан Франсоа Мурие, REVPAR GURU

За някои хотели лятото е висок сезон и нито един мениджър дори не си мечтае да използва отпуска си точно сега. За други лятото е нисък сезон, през който голяма част от персонала си взима почивни дни и дори неколкоседмични отпуски. 

Но когато и да реши ревеню мениджърът да замине на почивка – независимо дали е през зимата, лятото или по което и да е друго време на годината, липсата му може да донесе загуби на хотела. Едва ли има друга позиция в хотела освен ревеню мениджъра, за която подобно твърдение е валидно с такава сила. Просто защото работата му никога не свършва. Увеличаване на приходите от стая 24 часа на ден, 365 дни в годината е задача, която изисква почти свръхчовешка бдителност. Да наблюдаваш денонощно цените на конкуренцията, да правиш необходими и навременни промени, да мултиплицираш каналите за продажба и да проучваш най-ефективните начини за дистрибуция е процес, който отнема много време и който за много хотели означава всичко да се прави на ръка.

Така че, когато ревеню мениджърът е във ваканция /или е болен, в командировка или пък на конференция/ какво ще прави генералният мениджър или собственикът?

Разбира се, това е проблем, чието решение търси всеки хотел. Има си заместник ревеню мениджър и обучен персонал, който е готов и способен да навлезе в тази материя. Нито един хотел не може да бъде хванат неподготвен в подобна ситуация.

Но мисълта за лятна ваканция се гнезди у всеки, и това е моментът да се убедим доколко незаменим е ревеню мениджърът и не може ли част от неговата работа да бъде свършена от една подходяща система за оптимизиране на приходите.

Идеята, че собственикът или генералният мениджър на хотела ще се окажат безпомощни, звучи смешно в наши дни, но факт е, че многобройните и разнообразни задачи, с които трябва да се справи ревеню мениджърът в усилията си да оптимизира цените на стаите и приходите от тях, може да обезкуражат някой друг. Но не и съвременните технологии, които работят в полза на хотела.

Поради състоянието на пазара в днешно време цените варират в по-широки граници и се променят по-често, отколкото преди, а ревеню мениджърът трябва да се справя с много повече задачи, отколкото предишното поколение. За да поддържа висока заетост и здравословна среднодневна цена, ревеню мениджърът трябва да наблюдава стотици канали за продажби онлайн, да прецени коя цена ще привлече най-много търсене, да търси баланс между отделните резервации, да променя цените и да комуникира получената информация с останалите отдели в хотела. Във времето за отпуски това са твърде много задачи, които при това трябва да се изпълняват постоянно, ако и искаме да получим добър резултат.

Всъщност, за да се получи максимален RevPAR, този процес трябва да се повтаря колкото е възможно по-често. А това е извън възможностите дори и на най-добрия ревеню мениджър, който колкото и да е способен, все пак трябва да спи, яде и от време на време да си вземе почивка.

Тук достигаме до ролята на една добра система за ревеню мениджмънт, която поема рутинните задължения и оставя на служитела задачата да предприема продуктивни инициативи. Всички онези дейности, които досега буквално изяждаха времето му, днес се изпълняват от съвременните системи, което му осигурява възможност да си общува повече с отделите за маркетинг и продажби, за да привличат клиенти.  

Стратегията и бизнес развитието са също толкова важни, колкото и премерената цена за всяка онлайн транзакция. Точно стратегическото планиране е нещото, което не може да бъде автоматизирано или отдадено на аутсорсинг – единствено ревеню мениджърът може да свърши тази работа. Освобождавайки му време, запълнено досега със задачи, които могат да бъдат изпълнени от интелигентна машина, ще му позволите да фокусира енергията си там, където тя ще донесе най-голяма полза, и да прояви повече креативност.

Това, разбира се, не означава, че с внедряването на подобна система един собственик или генерален мениджър на хотел ще изпрати целия си отдел за ревеню мениджмънт на почивка. Но ще му позволи да отделя повече внимание на ключови въпроси. А на ревеню мениджъра, излизащ в отпуск, дава възможност да заложи всички онези параметри, които ще позволят автоматични промени в цените по време на ваканцията му. Докато се пече на плажа, той ще може да получава отчети на смартфона си толкова често, колкото си пожелае. Една такава система превръща мечтата за морска почивка в реалност дори и в пиковия сезон, защото ревеню мениджърът ще продължи усилено да се труди дори когато се наслаждава на заслужената си почивка.

 

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed