22 Дек. 2024

Вие сте тук

5 прогнози за дигиталния маркетинг през 2012 г.

04.01.2012

След многобройните статии, чиито автори анализираха в края на 2011 г. отминаващата година, с първите дни на януари се появяват не по-малко прогнози за 2012 г. Ако миналата година хотелиерската индустрия мина под знака на новите технологии, тази година ще мине под надслова „социално, локално, мобилно“, смятат експертите от guestcentric.com.

И тъй като клиентите продължават да затягат коланите и търсят наистина уникални преживявания, хотелиерите ще имат нужда през годината от „гостоцентрични“ модели, които да следват в маркетинговите си усилия. Според експертите на сайта пет са основните тенденции, които ще важат през цялата 2012 година:

1 Завръщането на „Last minute“

Тъй като потребителите на много пазари, особено в Европа, ги очаква не особено добра година, резервациите в последната минута ще усложнят живота на хотелиерите през 2012 г. Ревеню мениджърите ще живеят под ценова преса и очакване да подобрят показателя RevPar.

Мениджърите на независимите хотели ще трябва да проявят повече гъвкавост в дигиталния маркетинг и да възприемат променящите се условия на пазара, за да спрат изтичането на пари към онлайн агенциите. Директните канали ще са най-обширната инвестиционна зона, а мобилните резервации, социалните мрежи, груповите резервации и MICE секторът ще играят по-важна роля в развитието на хотелите.

2 Бум на мобилните решения

Мобилните решения ще преживеят бум през 2012 г. Нещо повече, според анализаторите от hoteltonight.com, годината ще премине под техния знак. Като допълнение, хотелите ще започнат да предлагат все повече продукти чрез каналите за директна продажба, което още повече ще засили нагласите за резервации в последната минута.

3 Предплатените тарифи се превръщат в норма

Натискът от страна на потребителите за по-ниски цени ще подтикне ревеню мениджърите да променят подхода си и вместо налични пари да изберат по-високи среднодневни цени /ADR/. Предплатените тарифи, които досега преобладаваха предимно в хотелските вериги, ще станат характерни и за независимите хотели през 2012. Тенденцията към предлагане на по-добри тарифи на хотелските сайтове ще спомогне за откъсването на потребителите от станалия твърде мощен booking.com, особено в Европа.

4 Бутиковият сегмент и канали като Jetsetter.com имат добро бъдеще

Бутиковите оферти от сайтове като jetsetter.com, tablethotels.com и mrandmrssmith.com ще имат значителен ръст, тъй като предлагат уникален продукт. Очаква се към тази ниша да се добавят и сайтове като lot18.com, предлагащ оферти за винени турове, eartheasy.com за екопътувания и пр.

Много хотели ще се препозиционират, за да могат да отговорят на търсенето на бутикови продукти и уникални преживявания, ще предложат редизайн на сайтовете си, за да бъдат в крак с модерната визия и очакванията но потребителите на бутикови продукти. Видеото ще играе съществена роля в комуникирането на бутикови преживявания.

5 Гестоцентричен пазар

От базисния социален маркетинг хотелиерите ще трябва да еволюират до гестоцентричен маркетинг. Персонализираният маркетинг ще е ключ за успешна 2013 г. и годините след нея. Места, на които потребителите могат да изразят своите нужди, ще стават все повече. Пример в това отношение е taskrabbit.com , превърнал се в локален пазар, който събира на едно място потребителите и търсачите на услуги.

Предизвикателството пред хотелиерите е да предоставят по-персонализиран продукт, за което ще имат нужда от съответните инструменти.

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed