Отзиви на общо 47,565 американци са взети за основа на класиране на най-добрите и най-лошите ресторантски вериги в САЩ, чийто общ брой е 102 в страната, съобщи restaurantnewsnow.com.
Американците харчат дневно около $1.7 милиарда в ресторантите. Сумата е близка до тази, която те оставят годишно за лекарства за болки в стомаха. Те търсят три неща: чисто място, на което да им се сервира добра храна на добра цена и внимателно обслужване, казва Тод Марк, главен редактор на проекта.
В проучването са включени над 110 хил. посещения на заведения, в които се сервира най-разнообразна храна: стейкове и бургери, барбекю, морски дарове, мексиканска, азиатска и италиенска храна. Не са оставени без внимание и заведения, в които се сервира по-стецифична храна като фондю, японско хибачи или пък каджун.
При оценяването на заведенията посетителите са взимали под внимание основни показатели като вкус, цена, обслужване и настроение. Допълнителни показатели са разнообразие на менюто, чистота и липса на шум.
Сред веригите заведения, които са оценени най-ниско, са заведения за семейства с деца, които са критикувани предимно заради липсата на достатъчно добра хигиена, небрежно обслужване, липса на атмосфера и шум.
Като цяло, посетителите са доволни точно от половината на оценените вериги. Средните оценки са малко по-високи, отколкото през миналата година. Като положителна промяна се посочва и фактът, че в повечето от веригите вече предоставят на потребителите пълна информация за хранителната стойност на продуктите и за техния произход и предлагат повече здравословни храни.
Пълният списък на заведенията е публикуван на www.ConsumerReports.org.