С 4.1 млн. лева се увеличават средствата за национална туристическа реклама през следващата година, съобщиха от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма /МИЕТ/, позовавайки се на резултатите от заседание на Националния съвет по туризъм. Ръстът е основно за сметка на проектите, финансирани по линия на оперативната програма "Регионално развитие" /ОПРР/.
През 2011 г. средствата за национална туристическа реклама бяха 18.7 млн. лв., от които 7.7 млн. лв. по програмния бюджет на МИЕТ, а останалите - по ОПРР. За 2012 г. общата сума е 22.8 млн. лв., осем от които са осигурени от бюджета на МИЕТ, а останалите - по ОПРР, е станало ясно по време на заседанието.
Съветът е решил към него да се създаде работна група по маркетинг и реклама, с консултативни функции. Тя ще е в помощ и на сектора, и на министерството. До седмица бизнесът трябва да представи кандидатурите си за участие в нея.
България е получила предложения да бъде страна партньор на туристическите изложения в Скопие и Баку, както и за участие в предстоящите осма световна среща и изложение за приключенски туризъм в Люцерн, е информирал заместник-министър Иво Маринов. От следващата година по ОПРР ще може да се кандидатства по проекти за такъв вид атракции.
От януари до октомври 2011 г. България е посетена от 5.8 млн. чуждестранни туристи, което е с 4.4 на сто повече спрямо същия период на 2010 г., сочи отчетът. Приходите от международен туризъм за 9-те месеца на 2011 г. са 2.5 млрд. евро - ръст от 3.7 на сто. През 2010 г. посещенията на чужденци у нас, с цел туризъм, са били 6 047 013 - ръст от 5.4 на сто спрямо 2009 г., по данни на Световната организация по туризъм.
През 2012 година водещите послания в рекламната кампания в сектора ще са "България - модерна дестинация през четирите сезона" (за европейските пазари) и "Открий България" (за далечните - Азия, Америка, Близък и Среден изток). Фокусът пада върху специализираните продукти - културен, балнео, спа- и уелнес туризъм, и върху личностните ценности за потребителя, а не само на конкурентната цена. При подбора на средствата особено внимание е отделено на модерните медии - уебмаркетинг, социални мрежи, високи технологии и новия туристически портал, посочват от МИЕТ.