05 Май 2024

Вие сте тук

32 млн евро за промоция на български продукти в чужбина

18.01.2013

Разнообразни български продукти се промотират в чужбина с европари. До момента Европейската комисия е одобрила 9 промоционални програми с българско участие на обща стойност 32 млн. Евро, съобщи  заместник-министърът на земеделието и храните д-р Цветан Димитров по време на откриването на информационния форум по схемата „Промоционални програми за земеделски продукти” в хотел Шератон.

 

Бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, вина със защитени наименования, преработени плодове и зеленчуци, както и пресни череши са сред продуктите, които представяме промоционално. Тези програми  са представени на територията на 15 държави в Европа, Северна и Южна Америка, Азия и Австралия и са важен фактор за увеличаване на износа. Това се потвърждава и от нарасналия износ на сиренето и кашкавала:

 

  •      За Русия от 120 т за 2009 г.  до 225 т през 2011 г.
  •      За Германия от 708 т през 2009 г.  до 1059 т за 2011 г., а до октомври 2012 г. изнесените количества са 1233 тона.
  •      За Испания от 46 тона за 2009 г. до 139 т през 2011 г. (до октомври 2012 г. изнесените количества достигат до 150 тона).

Програмата „Освободете вкуса”, която е за консервирани плодове и зеленчуци, стартира по-късно в края на 2011 г. Тя е допринесла за ръст на износ на компоти от праскови за Румъния от 675 тона през 2010 г. на 1363 тона до края на 2012 г. Аналогична тенденция се наблюдава и по отношение на Полша. Ръст бележи износът на лютеница за Германия  - от 191 тона през 2011 г. до 292 тона до октомври 2012 г., допълни още заместник-министърът.

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed