29 Март 2024

Вие сте тук

2/3 от британските хотели искат да се рекламират във Facebook

21.10.2010

Проучване на DLA Piper предрича бум на онлайн маркетинга до 12 месеца

 

THExperts

Facebook е най-популярната социална мрежа за реклама и маркетинг на хотели, заведения и развлечения във Великобритания. Това показва доклад на най-голямата правна организация в света DLA Piper и консултантите от BDO. Проучването е направено сред над 100 мениджъри на висши ръководни постове в областта на хотелиерството и развлекателния бизнес и изследва ролята на социалните медии в двата сектора.

Според доклада:

  •  66 на сто от фирмите в сферата посочват Facebook като предпочитан канал за реклама на техния бизнес
  •  на второ място е Twitter, за който гласуват 55% от интервюираните бизнесмени
  •  55% от отговорилите в запитването използват социалните медии за промотиране на услугите на бизнеса си
  • едва 28% от участниците казват, че са изпитали по-скоро негативен ефект от публичността, която дават социалните мрежи

Според експертите от DLA Piper обаче тези проценти все още са ниски и може да се очаква бум в рекламата в социалните медии през следващите 12 месеца. Това важи най-вече за мобилните телефони, визирайки смартфоните, които предлагат и достъп до интернет. Групата, която е склонна да популяризира своя бизнес там, в момента е едва 38% от всички интервюирани, сочат данните от изследването.

Карен Фрийби, съпредседател на консултантската практика на DLA Piper в областта на хотелиерството и развлекателния бизнес, коментира: “Има много ясна тенденция в обръщането на двата сектора към социалните медии, които стават неразделна част от маркетинг стратегията на голяма част от хотелиерския и развлекателния бизнес. Вярвам, че това е знак за промяна в начина, по който ще се развиват в бъдеще”.

В прилагането на социалните медии в полза на бизнеса се открояват шест основни цели: разпознаваемост на марката, управляване на онлайн репутацията, набиране на нови кадри, актуална информация за новите технологии и конкуренти, разширяване на базата данни на компаниите и не на последно място, безплатна реклама.

Според Дейвид Кембъл от BDO британският потребител бързо се привързва към социалните медии, особено когато използва ваучери за намаление чрез тях, което му помага да реши къде да прекарва свободното си време. “С все по-бързото навлизане на смарт телефоните вярвам, че тази тенденция дори ще се засили”, допълва той.

“Развиващите се маркетинг и промоционални стратегии, базирани на новите технологии на социалните медии ще стане изключително важно за туристическите/хотелиерските оператори, които се стремят към разширяване на пазарния си дял”, твърди още Кембъл.

Данните в доклада сочат, че 38 милиона от възрастните британци са били онлайн през май 2010 г., посещавайки поне един сайт на социална медия. С 500 милиона активни потребители, Facebook и Twitter са избрани сред най-полезните канали, с всеки един от пет туита в Twitter, посветени на марките. Цифри като тези сочат категорично, че социалната медия е канал на комуникация в хотелиерския и развлекателния бизнес, който не може да бъде пренебрегнат, независимо дали допринася за развиването на бизнеса или не.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed