21 Юли 2019

Вие сте тук

2018 - с най-много закъснения на полетите от 10 години насам

06.03.2019

2018 година е с най-много закъснения от 10 години насам. Основни причини са ограничената способност за контрол на въздушния трафик и недостатъчния персонал, обяви днес организацията "Авиолинии за Европа" (А4Е), цитирана от Франс прес.


Въздушният трафик в Европа е нараснал с 3,8% между 2017 и 2018 година, но "закъсненията са се увеличили стремглаво със 105 процента", обяви асоциацията на срещата си на върха в Брюксел. На нея присъстваха ръководителите на авиокомпаниите членки.
"Неефективността на европейското въздушно пространство е струвала 17,6 милиарда евро (увеличение с 28% спрямо 2017 година) на ЕС през 2018 година и "334 милиона пътници (+26 процента спрямо 2017 година) са били засегнати от нарушения трафик", съобщи асоциацията. Тя обединява 15 европейски компании - Иджиън (Aegean), ерБалтик (airBaltic), Ер Франс-Ка Ел Ем (Air France-KLM), Карголукс (Cargolux), изиДжет (easyJet), Финеър (Finnair), Айслъндеър (Icelandair), Интернешънъл еърлайнс груп (International Airlines Group -IAG ), Джетту.ком (Jet2.com), Луфтханза груп (Lufthansa Group), Норуиджън (Norwegian), Райънеър (Ryaniar), ТАП Еър Португал (TAP Air Portugal), Смартуингс (Smartwings) и Волотеа (Volotea).


Липсата на персонал за въздушен контрол, стачките на авиодиспечерите, както и неефикасната структура на европейското въздушно пространство като цяло са основни причини, допринесли за негативните резултати.
Генералният директор на Ай Ей Джи (IAG), компанията майка на Бритиш еъруейз (British Airways) Уили Уолш нарече ситуацията "срамна и неприемлива". Той уточни, че за четири години от 2004 година броят на закъсненията, които се дължат на въздушния контрол, е скочил с 279 процента.


"Авиолинии за Европа" иска конкретно от политиците да предприемат мерки, за да ускорят обучението на авиодиспечери още със завършване на средно образование, да централизират управлението на европейския въздушен трафик, да създадат общо въздушно пространство по време на мандата на бъдещата Европейска комисия и да наложат оперативна съвместимост на системите за управление на европейския въздушен трафик.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed