25 Апр. 2024

Вие сте тук

20 въпроса, които трябва да си зададете, преди да осъвремените уебсайта си

12.10.2010

Ремко Уест

Обсебени сте от идеята за увеличаване на броя на уникалните посетители на сайта си? Все още се сблъсквате с проблема на конверсия под 1% на сайта? Уебсайтът ви се нуждае от сериозно разкрасяване? Опитвате се да интегрирате блог и социална медиа към сайта? Не бързайте обаче с действията. Преди да ги предприемете, отговорете си на следните 20 въпроса:

1.      Каква е целта на сайта? Да генерира приходи? Да максимизира конверсията на посетители в потребители? Да привлече нови клиенти? Какъв ще е приходът от уебсайта в идеалния случай? Ако сайтът ви има няколо цели, убедете се, че сте ги подредили правилно.

2.      Кого искате да удовлетворите с действията си? Шефа, който изисква от вас промени? Дизайнера? Важно ли е сайтът да впечатли някого? И ако отговорът е положителен, кого точно?

3.      Колко души от екипа ви ще се включат в работата? Генералният мениджър, маркетинг директорът, директорът продажби или пък всички шефове на отдели?

4.      До кого искате да достигнете? Всеки посетител на сайта? Потенциалния клиент? Клиент, който се връща в хотела? Корпоративни клиенти? Ваканционни туристи? Бизнес туристи? Групи?

5.      Какви сайтове посещава групата, която искате да привлечете?  Може би можете да научите нещо от тях.

6.      Опитвате ли се да продавате онлайн? Лесно ли е на посетителите да го купят? 

7.      Има ли нещо, което искате да им разкажете? Доставяте ли на гостите си точно онова преживяване, което искате?

8.      Общувате ли си с гостите си?

9.      Надявате ли се, че вашите гости ще продължават да посещават вашия сайт?

10.  Харесва ли ви хората да говорят за вас, използвайки социалните медии? Имате ли нужда от вирусен маркетинг?

11.  Намират ли хората сайта ви чрез рекламата от уста на уста?

12.  Имате ли новини, които трябва да споделите с хората?

13.  Сайтът единствено място ли е, където хората могат да намерят новини за вас?

14.  Искате ли хората да ви звънят по телефона? Не забравяйте, че офлайн конверсията винаги е по-висока, отколкото онлайн конверсията.

15.  Колко често искате хората да посещават сайта ви?

16.  Кой се нуждае от актуализиране на сайта? Колко често можете да си позволите да го ревизирате напълно? Google постоянно търси ново съдържание, така че трябва да сте в състояние да го генерирате.

17.  Има ли за вас значение как ви намират търсачките? Това може би е по-важно, отколкото всичко казано досега. Кои са ключовите думи, които според вас имат значение? Търсите ли кратки, средно дълги и дълги думи, които използвате като ключови? Колко сте готови да похарчите, за да ви намират по-лесно? Пресметнете го внимателно и просто за забавление сравнете сумата, която ще ви струва оптимизацията, с комисионните, които ще трябва да платите на посредник.

18.  Играят ли езиците и браузърите някаква роля за универсалния достъп до вашия сайт?

19.  Колко можете да похарчите за оптимизиране на сайта? И колко често?

20.  Какви приходи бихте искали да генерирате чрез сайта? Какво ще стане, ако не постигнете целта си? Или пък я надхвърлите значително?

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed