Ръст от две на сто на броя на туристическите пътуванията на българите в страната през 2010 г. спрямо 2009 г. се отчита в проучване на "Маркет Тест TGI България", съобщи Ива Якимова, експерт от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
Представители на министерството отчетоха изпълнението на зимния и пролетния етап от проекта "Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в България".
С 15% се увеличава броят на ранните записвания на българските граждани за почивка за същия период.
По данни на националната статистика, цитирани от Якимова, разходите ни за туристически пътувания през миналата година възлизат на 2,689 млрд. лева, от които 74% са за вътрешен туризъм, а останалите - за пътувания в чужбина.
Близо 80% от българите имат позитивни нагласи към възможностите за туризъм в страната, показват данни от проучване на социологическата агенция "Алфа рисърч", оповестени в рамките на представянето на резултатите от туристическата кампания.Половината от тях декларират, че са с изцяло позитивни нагласи, а останалите - с по-скоро позитивни.
Половината от анкетираните заявяват, че през последната година са почивали на море, а 63% планират подобна почивка и за тази година. На планина са почивали 18% от анкетираните, а два пъти повече - 35% планират еко- или планинска ваканция и през 2011 г. Селски туризъм са практикували 16%, като тази година всеки пети декларира намерение за подобна ваканция. Процентът при спа- и балнеотуризма нараства от 10 на 21% на сто, а при зимния, ски-туризма и при културния - съответно от 14% на 26%.
Общият бюджет на комуникационната кампания е 5,4 млн. лева, от които около 3 млн. лева са спестени разходи и тази сума ще се вложи в нова рекламна кампания за вътрешен туризъм. Финансирането е по линия на оперативната програма "Регионално развитие".