28 Март 2024

Вие сте тук

190 млн пъти са гледани рекламните клипове на България в чужбина

30.09.2015

Близо 190 млн пъти са били гледани рекламните клипове на  България, излъчени 673 пъти по четирите паневропейски телевизии (Eurosport, Discovery Channel, Euronews, National Geographic Channel) в периода март – май 2015 г., съобщи пресцентърът на Министерството на туризма. Данните са от междинния отчет на екипа за изпълнение на проекта, финансиран по Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007 – 2013 г., който бе представен днес.

 

Кампанията се провежда в 3 вълни на излъчване на рекламни клипове, всяка от които продължава около 8 седмици,   средно по три излъчвания дневно. Две от вълните вече са проведени, а третата предстои да бъде осъществена до края на ноември.

 

Клиповете, които се излъчват по четирите телевизии имат продължителност 30 сек. и са в два варианта – един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм. Те са на немски, френски, английски, руски, испански и български език. Клиповете са излъчвани в праймтайма на телевизиите, вечер и в сутрешните емисии. „Сред резултатите от рекламната кампания е и избирането на страната ни на първо място сред най-желаните дестинации за туризъм в Европа за зрителите на Discovery Channel“, подчерта Ани Хараламбиева, ръководител на проекта в Министерството на туризма.

 

В рамките на сключените договори бе договорено като бонус и посещение на снимачни екипи за заснемане, производство  и излъчване на репортажи, които са  част от целогодишната кампания, която министерството провежда. В края на август екип на Euronews засне репортаж за арт фестивала в Созопол – Аполония. Екипът на Eurosport засне пет репортажа (Sport Trips) за възможностите за практикуване на различни спортове у нас. National Geographic пък работят по  клип за природните забележителности на България., с които страната ни разполага, които също ще бъдат излъчени в рамките на кампанията.

 

Излъчванията на имиджовите клипове на България се финансират по проект „Провеждане на целогодишна рекламна кампания на България по водещи паневропейски телевизионни канали“. Oбщата стойност на проекта е около 3 млн. евро и се финансира по ОП „Регионално развитие“. Неговото изпълнение през годините е било забавено, като в началото на календарната година екипът на Министерството на туризма ускори всички процедури, за да реализира проекта и за да не допусне загуба на европейското финансиране. Четирите паневропейски медии на практика обхващат почти цялата територия на Европа, също държави от Близкия Изток, Африка и Азия.

 

Покритието на Eurosport е 15 млн. зрители на ден в 54 страни. Euronews се излъчва в 156 страни и достига до 419 млн. домакинства чрез кабелни и цифрови платформи. Discovery Channel обхваща до 97 милиона домакинства само в Европа, Средния изток и Азия. National Geographic Channel има аудитория от 458 млн. домакинства в 173 страни в света. Според анализите и проучванията именно европейските държави са сред основните целеви и генериращи пазари за българския туризъм.

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed