Над 150 млн. лв. по Оперативна програма „Регионално развитие“ за преки инвестиции в културното наследство и изграждането на туристически атракцииса предвидени през 2011 г. Тракийската култура е това, което отличава България от останалите европейски туристически дестинации“. Това каза министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков пред чуждестранни журналисти, които участват в специален тур за представяне на тракийското наследство в България.
Развитието и насърчаването на културния туризъм e сред приоритетите на българското правителство, подчерта министърът.
България разполага с всички възможности да предложи неповторими преживявания на тези, които предпочитат културния туризъм. Сред изключително богатото наследство на страната са повече от 40 000 паметници на културата, 7 обекта под егидата на ЮНЕСКО, 160 манастира и 330 музея. Това, което отличава България от останалите европейски държави, е именно присъствието на траките по нашите земи и наследството, което са ни завещали. Впечатляващите тракийски гробници, безценните съкровища и традиционното производство на вино са сред неповторимите белези на тракийската култура, подчерта министър Трайков.
Журналистическият тур „По пътя на траките“ се организира по инициатива на Министерство на икономиката, енергетиката и туризма като част от кампания, която популяризира потенциала за развитие на културния туризъм в страната. Специфичната тема на посещението е избрана, за да повиши информираността на чуждестранните туристи за историята и тракийското наследство на страната ни – един от елементите, с които тя може успешно да конкурира туристически маршрути в други държави.
Общо десет журналисти от авторитетни европейски медии от Испания, Германия и Австрия ще посетят едни от най-красивите и богати на история тракийски паметници в страната. Сред тях са представители на DIHT - Verlag ETURBONEWS BUSINESS-TRAVEL – туристическо издание с тираж 50 000 на месец; вестник Express, Koelner Stadt-Anzeiger и Koelnische Rundshau с тираж над 800 000 месечно; онлайн изданието Urlaubsspar с над 1 млн. посещения на месец; вестник Falter с над 30 млн. читатели и други.