THExperts
1. Не забравяйте да четете отзивите за хотела си в интернет.
Нещо повече, абонирайте се безплатно за сервизите на Yahoo или Google, които ще ви доставят редовно отзиви за хотела – например alerts.yahoo.com или www.google.com/alerts. Въведeте ключовата дума (например името на хотела) и ще получавате съвсем безплатно информации за появилите се в мрежата публикации на имейла си. Недостатъкът е, че те правят понякога грешки, проследявайки кирилицата, затова вместо информация за вашия хотел могат да ви изпратят публикации за конкуренцията ви – което, като се замислим, също не е толкова лошо. Има и платени сайтове, което също могат да ви доставят необходимата информация.
2. Работете с персонала
Всеки служител трябва да е наясно, че отзивите на гостите влияят върху развитието на бизнеса. Организирайте обучения, изберете онези служители, които ще отговарят за общуването с гостите – както пряко, така и чрез специализиран сервиз и социалните мрежи.
3. Бъдете проактивни.
Не се страхувайте от отзивите на гостите си, бъдете проактивни - ако знаете, че в хотела има проблем, постарайте се гостите да бъдат информирани за него по начин, който ще предотврати негативните коментари. Установете определени правила в хотела, убедете се, че всичките ви служители ги следват и отговарят на гостите в съответствие с хотелската ви политика, кратко, професионално и навреме.
4. Не чакайте доволните гости да изразят задоволството си в мрежата.
Убедете ги да го направят. Запомнете простото математическо правило: колкото по-малко са отзивите за хотела, толкова по-ниска е неговата популярност. Опитайте се чрез лична комуникация с гостите да ги подтикнете да оставят отзиви за хотела ви на различни сайтове.
5. Анализирайте/Усъвършенствайте
Анализирайте отзивите на гостите; съдържащите се в тях данни представляват изключително ценна маркетингова информация. Тя ще ви помогне по-добре да разберете какви са предимствата и недостатъците на хотела ви, какви са пазарните тенденции, как действа конкуренцията и ще ви помогне да вземете най-добрите инвестиционни решения.
6. Използвайте отзивите
Можете да го направите, като например включите отзивите на доволни гости в имейлите си, за да мотивирате потенциалните си клиенти да отседнат във вашия хотел. От една страна, това ще заинтересова хората, които не са запознати с него, а от друга ще потвърди добрите впечатления на онези, които вече са били в него.
7. Думата прави дупка
Забравете поговорката “дума дупка не прави”. В днешно време е точно обратното. Отзивите на туристите се използват не само от индивидуалните туристи, но и от организаторите на мероприятия, които внимателно разглеждат сайтовете и още по-внимателно четат отзивите за хотелите, когато избират къде да е следващото им събитие. Ако форумите изобилстват от негативни коментари, няма съмнение, че те ще предпочетат да отидат на друго място.
8. Автоматизирайте събирането на данни
Големите хотели и хотелски оператори често инвестират немалко средства за автоматизиране на събирането и анализа на информацията. Средствата са значителни, но си заслужават, защото това позволява да се спестят средства от работна заплата на хора, които ще се занимават само с това. Служителите ви няма да са задължени на ръка да разглеждат десетки сайтове и форуми и да търсят има ли някъде поместена инормация за хотела. Ако хотелът ви е малък, можете да доверите тази задача на външна фирма. Дали това е целесъобразно, се определя от времето и средствата, които вашите служители биха загубили, за да го направят.
9. Да живее видеото!
Намерете начин да добавите видеосюжети на корпоративния си сайт, особено ако те са свързани с отзиви на гостите си. Преди да го направите обаче проучете доколко е безопасна подобна интеграция, дали размерите, цветовите решения и дизайнът са съвместими с вашия сайт.
10. Участвайте в дискусии в блогове, форуми и социални мрежи
Не се притеснявайте да изразите мнението си, да разкажете на бъдещите си гости какво ще се случи не само във вашия хотел, но и в града, региона, дестинацията. Ако превърнете това поведение в част от маркетинговата ви стратегия, това ще повиши разпознаваемостта на хотела.