07 Окт. 2022

Вие сте тук

10 правила за създаване на позитивен имидж на хотела в интернет

03.01.2010

THExperts

1.      Не забравяйте да четете отзивите за хотела си в интернет. 

Нещо повече, абонирайте се безплатно за сервизите на Yahoo или Google, които ще ви доставят редовно отзиви за хотела – например alerts.yahoo.com или www.google.com/alerts. Въведeте ключовата дума (например името на хотела) и ще получавате съвсем безплатно информации за появилите се в мрежата публикации на имейла си.  Недостатъкът е, че те правят понякога  грешки, проследявайки кирилицата, затова вместо информация за вашия хотел могат да ви изпратят публикации за конкуренцията ви – което, като се замислим, също не е толкова лошо.  Има и платени сайтове, което също могат да ви доставят необходимата информация.

2.      Работете с персонала  

Всеки служител трябва да е наясно, че отзивите на гостите влияят върху развитието на бизнеса. Организирайте обучения, изберете онези служители, които ще отговарят за общуването с гостите – както пряко, така и чрез специализиран сервиз и социалните мрежи.

3.      Бъдете проактивни.

Не се страхувайте от отзивите на гостите си, бъдете проактивни - ако знаете, че в хотела има проблем, постарайте се гостите да бъдат информирани за него по начин, който ще предотврати негативните коментари.  Установете определени правила в хотела, убедете се, че всичките ви служители ги следват и отговарят на гостите в съответствие с хотелската ви политика, кратко, професионално и навреме.

4.      Не чакайте доволните гости  да изразят задоволството си в мрежата.     

Убедете ги да го направят. Запомнете простото математическо правило: колкото по-малко са отзивите за хотела, толкова по-ниска е неговата популярност. Опитайте се чрез лична комуникация с гостите да ги подтикнете да оставят отзиви за хотела ви на различни сайтове.   

5.   Анализирайте/Усъвършенствайте 

Анализирайте отзивите на гостите; съдържащите се в тях данни  представляват изключително ценна маркетингова информация. Тя ще ви помогне по-добре да разберете какви са предимствата и недостатъците на хотела ви, какви са пазарните тенденции, как действа конкуренцията и ще ви помогне да вземете най-добрите инвестиционни решения.  

6. Използвайте отзивите

Можете да го направите, като например включите отзивите на доволни гости в имейлите си, за да мотивирате потенциалните си клиенти да отседнат във вашия хотел. От една страна, това ще заинтересова хората, които не са запознати с него, а от друга ще потвърди добрите впечатления на онези, които вече са били в него.  

7. Думата прави дупка  

Забравете поговорката “дума дупка не прави”. В днешно време е точно обратното.  Отзивите на туристите се използват не само от индивидуалните туристи, но и от организаторите на мероприятия, които внимателно разглеждат сайтовете и още по-внимателно четат отзивите за хотелите, когато избират къде да е следващото им събитие. Ако форумите изобилстват от негативни коментари, няма съмнение, че те ще предпочетат да отидат на друго място.  

8. Автоматизирайте събирането на  данни

Големите хотели и хотелски оператори често инвестират немалко средства за автоматизиране на събирането и анализа на информацията. Средствата са значителни, но си заслужават, защото това позволява да се спестят средства от работна заплата на хора, които ще се занимават само с това. Служителите ви няма да са задължени на ръка да разглеждат десетки сайтове и форуми и да търсят има ли някъде поместена инормация за хотела. Ако хотелът ви е малък, можете да доверите тази задача на външна фирма. Дали това е целесъобразно, се определя от времето и средствата, които вашите служители биха загубили, за да го направят.

9. Да живее видеото!

Намерете начин да добавите видеосюжети на корпоративния си сайт, особено ако те са свързани с отзиви на гостите си. Преди да го направите обаче проучете доколко е безопасна подобна интеграция, дали  размерите, цветовите решения и дизайнът са съвместими с вашия сайт.

10. Участвайте в дискусии в блогове, форуми и социални мрежи

Не се притеснявайте да изразите мнението си, да разкажете на бъдещите си гости какво ще се случи не само във вашия хотел, но и в града, региона, дестинацията. Ако превърнете това поведение в част от маркетинговата ви стратегия, това ще повиши разпознаваемостта на хотела.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed