20 Апр. 2024

Вие сте тук

10 неща, които трябва да знаете за мобилните приложения

01.03.2011

THExperts

Ако в САЩ едва ли не всеки рлитежава мобилно устройство, с което сърфира в интернет, прави резервация за самолетни билети, хотел или ресторант, купува си билети за концерти и спортни мероприятия, ориентира се във времето и пространството и дори пазарува, у нас все още те се използват  от ограничен брой хора. В същото време, ако искаме да сме „мобилни“, трябва и модифицираме и сайта си, защото мобилните устройства просто няма да могат да изчетат информацията от съществуващия. В тази ситуация е трудно човек да се ориентира и да реши дали трябва да инвестира в мобилен сайт, защото и експертите не дават еднозначен отговор. Едни твърдят, че това е първостепенна задача на всеки хотелиер. Други съветват да не се бърза, защото насищането със съвременни мобилни устройства все още не е на онова ниво, което ще ни позволи бързо да спечелим.

За да се ориентирате по-добре, запознайте се с 10-те ключови положения, които предлага Брендън Мей, експерт бизнес и продажби в Ideas:

 1. Мобилно търсене, SEO и RSS

Само преди година Google предрече, че повече от половината търсения ще се извършват от мобилни устройства. Само за три години мобилното търсене на хотели е нараснало с близо 3000%. Необходимо е да се позиционира продукцията така, че да е лесно достъпна за мобилно търсене и да достига до потенциалния клиент чрез необходимите платформи. Това обаче може да стане само чрез мобилни сайтове, специално пригодени за мобилни търсачки. В същото време трябва да се вземе под внимание, че когато търсят нещо в мобилно приложение, хората използват по-малък брой думи и не винаги ги изписват правилно.

2 Мобилен контент

Екранът на мобилния телефон е доста малък. Това не е само ограничение, то дава нови възможности на интернет-средата и може да се превърне в ключ за вашия маркетинг. Това е изпитан начин да се повиши заетостта и привлекателността на хотела.

3 Мобилен интернет срещу приложения

Как да похарчим парите си най-разумно? За какво бихте инвестирали ограничения си мобилен бюджет – за интернет или за мобилни приложения? За да си отговорите на този въпрос, трябва просто да знаете, че Google залага на търсенето в мрежата за следващите 18 месеца или дори две години, докато Apple, Blackberry, Android, Windows Palm са сигурни, че бъдещето е в приложенията.

Трябва да се знае обаче, че приложенията са различни за различните устройства, затова ако искате да достигнете до всички клиенти, трябва да имате няколко вида.

4 Не забравяйте за SMS!

Както електронната поща, така и SMS запазва жизненоважното си значение. Текстът на съобщенията може да достигне аудиторията ви дори когато хората са в чужбина. Статистиката показва, че за момента SMS продължава да е доминираща форма за мобилна комуникация. Според прогноза на eMarketer ръстът на световния пазар на мобилни съобщения ще достигне близо 12 млрд долара през 2011 г. при 1,5 млрд долара през 2006.

5 Мобилно партньорство - избирайте внимателно.

На първите места в онлайн продажбите са  търсенето на хотели, железопътни превози и паркинги. В момента обаче се появява тенденция да се избягват мобилните плащания и да се извършват на рецепцията на хотела.

6 Мобилни социални мрежи

Няма как да не поговорим и за социалните мрежи – просто този феномен, независимо дали ни харесва или не, трябва да се взема под внимание. Трябва да се отчитат навиците и предпочитанията на хората – например, установено е, че повечето хора, използващи Facebook, влизат в него, преди да си легнат, а на сутринта, след като се събуждат, влизат отново от мобилния си телефон. Последният дава невероятни възможности човек да научава различни новини. Добър пример в това отношение е реакцията на Eurostar миналата година при изригването на вулкана в Исландия.

7 Местният феномен

Популярността на местните мобилни приложения и уебсайтове като Facebook Places, Foursquare Gowalla, Yelp, и SCVNGR расте както сред рекламодателите, така и сред потребителите.

За туристическата индустрия повече, отколкото за която и да било друга, услугите, свързани с местоположението на обекта, са необходими за бъдещия персонализиран маркетинг. От друга страна ключови играчи като lastminute дават възможност да се намери практически всичко – от пъб до хотел, театри и забележителности. Интересно е как ще си конкурират с Facebook и новите му проекти.

Интегрирането на продуктите ви с Google Maps, или реклама на правилно ориентирани платформи са изключително доходни и чакат възможности за иновации.

8 Мобилни допълнения

През последното десетилетие необходимостта од допълнителни приходи направи революция в областта на онлайн туризма. Разбира се, развитието на мобилните търсачки продължава, тъй като засега е невъзожно да се купи билет за самолет от уебсайт през смартфона.

9 Мобилни плащания

Това е последната стъпка. Как да приемем плащането така, че клиентът да се чувства в безопасност? Въпреки че потребителите са готови да плащат за игри, приложения и рингтонове, големи покупки засега не се осъществяват. Според експертите това е само въпрос на време.

10. Разходи за трансгранично търсене

Всички са съгласни, че високите цени на роуминга са пречка за подобно търсене. Заедно с това въвеждането на свободен Wi-Fi достъп в хотелите е нов ключов момент.

В заключение трябва да кажем, че всеки би искал да може да продава продуктите си през мобилния телефон така, че да привлече вниманието на неуловимия мобилен потребител. Положението се усложнява от отсъствието на важна информация по тази тема, затова повечето ентусиасти, които го правят, разчитат не на печеливши формули, а на метода на пробите и грешките.

Тази година въпросът за мобилното търсене заема централно място в Travel Distribution Summit, който ще се състои на 10-11 май в Лондон. Над 1000 представители на туристическия бизнес ще посетят двудневната конференция, за да разберат как да намалят разходите и как да увеличат продажбите си.

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed