Комбинацията от плодов сок и бира, позната по света като бирен микс или радлер, има потенциал да се превърне от екзотична идея в популярна напитка и у нас. Нискоалкохолното питие се харесва от 85% от българите на възраст от 18 до 35 години, показва проучване на Gfk, предшестващо дебюта на Шуменско Twist. Според проучването биреният микс се възприема като идеално питие за плажа. 83% от анкетираните споделят, че биха заложили на него, ако са край морето или басейна, 77% биха го консумирали и вкъщи, а 72% - на среща с приятели след работа.
„Биреният микс е все по-популярно питие на Запад, а изследванията в България показват, че той има изключителен потенциал и у нас, особено сред младата аудитория. Свежестта и приятният вкус са основните предимства, с които Шуменско Twist може да разчупи стереотипите и да спечели предпочитанията на потребителите. Над 70% заявяват готовност да си го купуват, а над половината от анкетираните – поне веднъж седмично”, обясни Цветелина Милчева, бранд мениджър на Шуменско в Карлсберг България.
От тази седмица Шуменско Twist вече може да се намери в магазинната мрежа в страната. Питието е комбинация от 60% натурален сок и 40% бира Шуменско. Алкохолното съдържание е 2%, а в тон със съвременните тенденции и потребителски търсения марката залага изцяло на натурални съставки. Първият продукт от серията Шуменско Twist разчита на традиционния за категорията бирен микс лимонов вкус. Предлага се в класическата стъклена бутилка на Шуменско от 0,5л.
„При създаването на Шуменско Twist стъпихме на успешния опит и рецепта на Карлсберг в други държави в региона. Миналата година биреният микс се превърна в истински хит в Събрия, а в Хърватия само за три месеца завоюва над 15% от бирения пазар.”, обясни Камен Алексов, маркетинг директор на Карлсберг България.
У нас обаче се очаква той да бъде съвсем независима категория на пазара. Близо 36% от анкетираните споделят, че го възприемат като качествено нова напитка, а не като алтернатива на някоя от съществуващите. Изследването показва, че феновете на микса са по-скоро любителите на безалкохолни или нискоалкохолни напитки, отколкото традиционните „бираджии”.