20 Апр. 2024

Вие сте тук

Червен картон за подвеждащи практики в Expedia, TripAdvisor и Hotels.com

10.10.2011

 

Ваканционният сайт Expedia бе осъден да плати €427,000 на френски хотелиери, след като съдът патвърди обвиненията към компанията във „фалшиво намаляване на цените“, „фалшиви цени за хотели“ и „фалшива информация за достъпността на хотелите“.

Световният сайт номер едно за интернет продажби, който включва също сайтовете Tripadvisor.fr hotels.com бе признат за   виновен и бе задължени да промени практиката си за предоставяне на подвеждаща информация за наличните свободни стаи и цените в хотелите, реши съдът във Франция.

Компания SYNHORCAT, един от френските членове на HOTREC, внесе дело в Парижкия търговски съд, обвинявайки, че споменатите уебсайтове предоставят подвеждаща и невярна информация. Като пример посочват Hotels.com и expedia.fr, на които се твърди, че за определени дати няма места в избраните хотели, но това е вярно само за резервациите чрез въпросните сайтове, докато при използване на други канали за резервация или резервация директно на сайта на хотела места има в наличност. Тази практика подвежда клиента, който си прави резервация в друг хотел, ощетявайки хотелиерите.

С решение от 4 октомври Търговският съд в Париж е подкрепил правотата на SYNHORCAT, задължавайки френските сайтове на Expedia, TripAdvisor и Hotels.com да променят практиката си и да изплатят компенсации за вредата, нанесена на френската хотелиерска индустрия.

Според президента на SYNHORCAT Дидие Шене компанията ще продължи да следят за това всички играчи на туристическия пазар да използват честни и прозрачни практики при онлайн дистрибуцията, а хотелиерите и ресторантьорите да имат сключени правни договори със съответните сайтове.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed