До края на юни се очаква да бъде оповестена третата редовна линия до Пловдив. Това съобщи пред Дарик радио шефът на летище Пловдив Дойчин Ангелов. Още при откриването на зимния сезон THExperts съобщи за предстоящото откриване на полети до трета дестинация от Пловдив, но тогава Ангелов бе предпазлив поради началната фаза на преговорите.
Сега той посочва пред Дарик, че ръководството на летището преговаря с „Райънеър" за някоя от следните дестинации: Испания (евент. Барселона, Валенсия или Мадрид), Германия, Белгия (Брюксел) и някоя от скандинавските държави.
Засега няма планирана линия до Гърция, категоричен бе Ангелов. Водят се преговори с турски превозвач за полети до Исанбул. При добро стечение на обстоятелствата линия дотам може да стартира от началото на 2012 г.
Към момента няма потвърдени летни чартъри. Възможно е да се подновят тези до Копенхаген и Тел Авив.
Предстои да бъде създаден летищен туристически информационен център. Той ще дава възможност пътниците да получават в по-компактен вид данни за околните туристически атракции.
Съществуващите редовни полети до Лондон и Милано дават шанс на пътниците да продължават до нови дестинации, каза Ангелов. Като примери той посочи Палма де Майорка и Ню Йорк. Боингът на „Райънеър" каца на летище Станстед (Лондон) в 13.30 часа, а в 17 часа има полет до Ню Йорк, уточни Ангелов. По думите му в рамките на няколко часа и на Станстед, и на Бергамо (Милано) може да се осъществи връзка с различни места по света. Възможностите са проучени и в най-скоро време потенциалните пасажери ще могат да ги намерят на сайта на летище Пловдив, каза шефът на аеропорта. Ще бъдат публикувани и съответните цени на допълнителните полети.
Летище Пловдив се нуждае от спешно разширяване на паркинга за леки коли, заяви пред Дарик изпълнителният директор на авиопорта Дойчин Ангелов. В дните с редовни полети паркоментата не достигат, каза той. Друг приоритет в бъдещото развитие на летището е изграждането на технически блок, който е необходим за подслоняването на самолетообслужващатата техника. По думите му алтернативите за финансиране са средства на търговското дружество „Летище Пловдив" или публично-частно партньорство.