България приключи кампанията си за популяризирането си като туристическа дестинация на Острова
Очакваме тази година България да бъде посетена от значително повече британски туристи. Най-оптимистичните прогнози са броят им да нарасне от 285 хил. през 2011 г. на 500 хил. през 2012г.
Основание за тази прогноза е приключилата кампания за популяризиране на България като туристическа дестинация във Великобритания. По време на близо четирите месеца е имало 325 телевизионни излъчвания, 239 билборда, както и 40 рекламни публикации в пресата, 40 000 000 импресии онлайн.
Около 6 млн британски телевизионни зрители са имали възможност чрез видеоклипове да се запознаят с България. Около 25 журналисти от влиятелни медии са посетили България и чрез собствените си публикации през следващите месеци ще допринесат за популяризиране на България на британския пазар. Чрез лични преживявания на британски туристи рекламната кампания проговори на езика на обикновения британец, разказа неговата история и представи вълшебната България през погледа му.
Това е първата интегрирана рекламна кампания за България на туристически пазар Великобритания. Той е стратегически за нас, защото е на второ място в света като генериращ пазар, който годишно изпраща 66 милиона туристи зад граница, заяви зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов на заключителната пресконференция по проекта "Провеждане на рекламна кампания на пазар Великобритания". Той изрази надежда през есента на тази година да повторим кампанията с допълнения и нови елементи.
Стартът на рекламната кампания във Великобритания беше обявен с три откриващи пресконференции – в Лондон, Глазгоу и Бирмингам. Нашите посланици говореха на хората и от 239 билборда в Лондон, Южна Англия и Шотландия. Кампанията продължи с медийна среща, уъркшоп и събитие за туроператорите по време на световното туристическо изложение World Travel Market в Лондон. Присъстваха повече от 60 журналиста от влиятелни британски медии, сред които представители на водещите туристически издания ABTA Magazine, Travel Weekly, Food and Travel Magazine,National Geographic Traveller, Good Ski Guide и Evening Times, Guardian, Sunday Times, Sunday Telegraph и други.
Освен пресконференциите, медийните срещи и уъркшопи, събитията за туроператори на британска територия в рамките на кампанията МИЕТ организира и три престура в България за журналисти от Острова. Кампанията получи невероятен отзвук в британските медии. Излязоха публикации и интервюта в най-влиятелните британски издания за туризъм – Travel Weekly, National Geographic Traveller, ABTA, Travel Bulletin. Бяха излъчени предавания на живо от България в BBC radio. Sky News включи репортаж за България в бизнес емисията си. Редица британски сайтове отразиха събитията за България в поредица от публикации. Много от журналистите останаха впечатлени от българската култура и история и създадоха видеоматериали за България.
След години пауза МИЕТ инвестира над 1,1 млн лева за реклама на британския пазар. Надеждите са през тази година да бъдат одобрени нови програми за популяризиране на туризма в България на стойност около 7 млн лв на ключови за страната ни пазари.