03 Дек. 2024

Вие сте тук

Хотелското лоби става мултифункционално пространство

14.12.2011

 

За какво се използва хотелското лоби? Обикновено гостите идват тук, за да изпият чаша кафе или нещо друго в лоби бара, да прочетат вестниците,  а също изчакват да бъдат настанени или пък чакат бизнес партньори, с които имат среща в хотела.

 

Днес обликът му обаче започва да се променя, защото все повече собственици и мениджъри на хотели осъзнават, че могат да го направят по-функционално и печеливше.

 

Във веригата Courtyard by Marriott например промениха напълно дизайна на хотелското лоби, като създадоха полу-уединени сепарета, оборудваха го с модерни технологии и го превърнаха в място, където дори и най-закъснелият гост може да похапне. Това, от една страна, го прави по комфортно за гостите, а от друга – по печеливше за оператора.

 

Новият дизайн позволява срещите да се организират в лобито вместо в хотелската стая или ресторанта. Според отзивите на бизнес гостите явно вдъхването на живот в донякъде „стерилното“ помещение и превръщането му във мултифункционално им е харесала.

 

Според представители на хотела инвестицията вече се е възвърнала. Причината е, че гостите не просто преминават през лобито, а прекарват в него значителна част от времето си в хотела.

 

Повече от половината на гостите използват Link@Sheraton компютърното лоби на хотелите от веригата, като повечето от тях си поръчват си поръчват храна и напитки, докато са на компютъра. Според Sheraton ръстът на консумацията е 12%. Това е подтикнало компанията Starwood да конвертира лобито в хотелите от бранда Le Méridien в истински хъбове, в които има библиотека, кафе и винени барове, както и зони, в които гостите могат да гледат новините на големи екрани.

 

Откакто създадоха концепцията си за "Refreshing Business Lobby", продажбите на храни и напитки нараснаха двойно на стая, съобщават и от хотелите под бранда Courtyard by Marriott. От 2007 г. до 2010 г. са реновирани лоби зоните на 390 хотела, като до края на тази година се очаква броят им да достигне 400 от общо 800 хотела в САЩ.

 

И в Holiday Inn продажбите на храни на заета стая са нараснали с една пета, а на напитки – наполовина, по данни на веригата.

 

Редизайн на лобитата в някои от хотелите в САЩ направи и компанията Hilton Hotels & Resorts. Промяната е към създаване на повече уют, повече технологии и възможности за комуникации. Hilton Worldwide също анонсира промени за брандовете Hilton Garden Inns и Hampton Hotels.

 

 Експертите очакват промените в лоби-зоните да продължат и ще стават по-технологични и комфортни за гостите.

 

 Не всички гости на хотелите обаче са щастливи от промените. В дискусия на страниците на USA Today един от бизнесмените твърди, че иска хотелът да бъде хотел – място, където той без проблем да се регистрира на рецепцията и без да е принуден да си проправя път сред бизнесмени, извършващи транзакции на фронтдеска или вършещи някаква друга работа. Нека отидат на друго място да пият, установяват социални контакти и вдигат шум, казва той. Към мнението му се присъединяват и други пострадали, които заради шума в лобито не успявали да чуят какво им казва рецепционистът.

 

Според един от преподавателите на Cornell School of Hotel Administration преобразованията на лобито е нож с две остриета, тъй като може да се окаже досадно и изнервящо за клиентите, особено когато лобито се използва от хора, които не са гости на хотела.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed