20 Апр. 2024

Вие сте тук

Хотелите не отговарят на изискванията на „мобилните“ туристи

12.03.2013

Туристите не са удовлетворени от мобилните услуги, които им се предлагат от хотелите. По данни на TripBarometer - най-широкомащабното проучване сред туристите,  повече от две трети (72%)  от тях смятат, че собствениците на хотелите трябва да осигурят на потенциалните си клиенти повече възможности да използват пълноценно мобилните си устройства. Аналогично,  три четвърти от представителите на хотелиерската индустрия (74%) са съгласни, че е необходимо да предоставят на гостите си такива услуги, включително резервация чрез мобилно устройство.

 

Въпреки високото търсене от страна на туристите и осъзнатата важност на тази услуга от страна на хотелиерите едва една четвърт от предсталителите на глобалната индустрия на гостоприемството им я предоставят. Все пак, 64% от компаниите, които са адаптирали сайтовете си за мобилни устройства, са ги снабдили и с опция за резервация, показва изследването.

 

Проучването на TripAdvisor открои слабите страни на хотелиерската индустрия, коментира резултатите Кристин Петерсен, президент бизнес развитие на компанията. Според нея в момента информационните онлайн канали са изместили традиционните и са излезли на първо място сред туристите, които планират пътуванията си. А така наречената реклама от уста на уста е увеличила в пъти своята популярност, превръщайки онлайн резервацията в норма във всички страни по света.  

 

Кристин Петерсен прогнозира, че следваща стъпка ще е „мобилизирането“ на интернет ресурсите, тъй като туристите от развиващите се страни тепърва откриват световната интернет мрежа чрез мобилните си устройства,  прескачайки етапа на използването на стационарни компютри.

 

Според нея тази година Европа може да се превърне в притегателен обект за туристите от цял свят, тъй като бюджетите за пътувания се увеличават, а цените в европейските хотели се стабилизират.

 

В проучването TripBarometer са се включили над 35 хил. участника от 26 държави и 7 дестинации, както туристи, така и представители на хотелиерския бизнес. Към днешна дата това е най-мащабното проучване в туристическата индустрия, което занапред ще се провежда веднъж на две години.

 

 По-подробни резултати от проучването можете да прочетете в следващия брой на THExperts.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed