19 Апр. 2024

Вие сте тук

Фотошопът - съмнително средство за привличане на туристи

20.01.2010

THExperts

Американската компания Оyster разобличава  хотелиери, които заблуждават гостите, публикувайки на сайтовете си фалшиви снимки.  На блога си Оyster Hotels Review публикува снимки, предоставени от хотелите, както и снимки, направени от собствените им служители (http://www.oyster.com/hotels/photo-fakeouts). При това в черния списък са включени доста луксозни хотели, които се ползват с международна известност.

Като правило поместените там истински фотографии нямат нищо общо с рекламните, често обработени във фотошоп така, че да изглеждат лъскави и привлекателни. 

Естествено е всеки да помести на сайта на хотела си снимки, на които той да изглежда по най-добрия начин. Но има случаи, когато снимките не само украсяват леко действителността, но почти нямат с нея нищо общо. Точно подобни случаи разобличава Oyster в раздела на блога си ФОТОИЗМАМИ, където има снимки на двадесетина хотела.

Засега компанията инспектира само американски и доминикански хотели, но в бъдеще възнамерява да се обърне и към Стария свят.

В индустрията на гостоприемството подобни снимки могат да се окачесвят като подвеждаща информация и да  послужат като сериозно основание гостите да поискат компенсация. Дори да не се стигне до това, гостите остават разочаровани от хотела и разказват за неприятното си преживяване навсякъде.

В България почти няма случаи на откровена измама, въпреки че понякога снимките от брошурите и сайта съвсем не дават реална информация нито за хотела, нито за мястото около него. И все пак - виждал съм снимки на хотели, потънали в зеленина, които се оказваха на шумна улица. Или пък вместо просторната стая на снимката тя да се окаже доста малка, тясна и почти предизвикваща клаустрофобия.    

Подобен ход ще доведе госта веднъж. Но пък ще го откаже от повторно посещение на хотела и ще го накара наляво и надясно да разказва за измамата. Въпросът е, струва ли си?

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed