THExperts
Американската компания Оyster разобличава хотелиери, които заблуждават гостите, публикувайки на сайтовете си фалшиви снимки. На блога си Оyster Hotels Review публикува снимки, предоставени от хотелите, както и снимки, направени от собствените им служители (http://www.oyster.com/hotels/photo-fakeouts). При това в черния списък са включени доста луксозни хотели, които се ползват с международна известност.
Като правило поместените там истински фотографии нямат нищо общо с рекламните, често обработени във фотошоп така, че да изглеждат лъскави и привлекателни.
Естествено е всеки да помести на сайта на хотела си снимки, на които той да изглежда по най-добрия начин. Но има случаи, когато снимките не само украсяват леко действителността, но почти нямат с нея нищо общо. Точно подобни случаи разобличава Oyster в раздела на блога си ФОТОИЗМАМИ, където има снимки на двадесетина хотела.
Засега компанията инспектира само американски и доминикански хотели, но в бъдеще възнамерява да се обърне и към Стария свят.
В индустрията на гостоприемството подобни снимки могат да се окачесвят като подвеждаща информация и да послужат като сериозно основание гостите да поискат компенсация. Дори да не се стигне до това, гостите остават разочаровани от хотела и разказват за неприятното си преживяване навсякъде.
В България почти няма случаи на откровена измама, въпреки че понякога снимките от брошурите и сайта съвсем не дават реална информация нито за хотела, нито за мястото около него. И все пак - виждал съм снимки на хотели, потънали в зеленина, които се оказваха на шумна улица. Или пък вместо просторната стая на снимката тя да се окаже доста малка, тясна и почти предизвикваща клаустрофобия.
Подобен ход ще доведе госта веднъж. Но пък ще го откаже от повторно посещение на хотела и ще го накара наляво и надясно да разказва за измамата. Въпросът е, струва ли си?