45 млн долара ще похарчи Турция през 2012 г. за туристическа реклама зад граница, става ясно от обявен конкурс от министерството на културата и туризма на южната ни съседка, цитиран от ИТАР-ТАСС.
Германия, Русия и Великобритания са трите държави, в които ще бъдат инвестирани най-много средства за промотиране на туристическите възможности на балканската страна.
Германия е основен пазар за турския туризъм с 4,4 млн туристи през 2010 г. и 1,9 млн за първото шестмесечие на тази година. Затова там се планира да бъдат похарчени $7,5 млн.
На второ място по инвестиции за рекламната кампания е Русия, откъдето през 2010 г. са пристигнали над 3,1 млн туристи. На руския пазар за реклама ще бъдат вложени 5,5 млн долара. През първото полугодие на тази година плажовете и курортите на Турция са посетени от 1,5 млн руски туристи и според прогнозите броят им ще надхвърли миналогодишния.
Великобритания, която изпрати 2,6 млн туристи през 2010 г., е на трето място по инвестиции в рекламата на турските курорти и културни забележителности. Тук ще бъдат похарчени $4,5 млн. Вкусовете на британците се различават от предпочитанията на немските и руските туристи, за повечето от които почивката преминава между хотелския комплекс и на плажа. За разлика от тях британските отдават предпочитание на градския, медицинския туризъм и спортните занимания – рафтинг и голф, макар че и те прекарват немалко време в шезлонга на плажа.
Още 4 млн долара са предназначени за реклама в САЩ, които са обещаващ пазар за Турция.
Активната рекламна кампания ще стартира през 2012 год. Според специалистите от турското културно министерство тя ще е насочена към подобряване имиджа на Турция като основна дестинация във формата „море, пясък и слънце“. При това се очаква да се създаде такава конюнктура, че туристите да идват при туроператорите с вече създадане нагласа да си направят резервация в турските курорти.
Като основни предимства на почивката в Турция ще се залага на високото качество на обслужването, доброто име на хотелите, разнообразието на атракции и културни събития, исторически забележителности и микса от разнообразни видове туризъм – екотуризъм, младежки, градски, морски, планински. Очаква се програмата да доведе до удължаване на престоя на туристите в Турция и по-равномерно разпределение на туристопотока през цялата година.