07 Апр. 2020

Вие сте тук

Технологични стратегии, които са задължителни за хотелиерите

21.07.2011

Карол Верет


Възможностите да разширим бизнеса си чрез използване на онлайн стратегии никога не са изглеждали по-вълнуващи и в същото време по-смущаващи за хората, които се занимават с продажби, маркетинг и управление на приходите в хотела.  В тази статия ще се спрем на четири стратегии, които са задължителни от гледна точка на това какво индивидуалният хотел може да направи и защо трябва да го свърши.

2011 г.e годината на възможностите за хотелиерската индустрия, за пръв път от четири години насам. Според прогноза на анализаторската компания PKF за разлика от 2010 г. Приходите на хотелиерите като цяло ще нараснат заедно с всички съставни компоненти – среден приход от стая, заетост, приход от налична стая, заетост и пр.

Това може да е така за големите франчайзингови и управляващи компании, въпросът е прогнозата да е валидна и за независимия хотел. Целта на тази статия е да се фокусираме върху онези стратегии и тактики, които със сигурност работят и за един-единствен хотел.

Използване на социалните медии
Докато всеки, който се занимава с маркетинг, твърди колко са полезни социалните медии, проучванията показват, че единствено половината от компаниите имат собствена стратегия за използване на социалните медии.

Добре е да назначите специален мениджър, който се занимава с тях.  Много хотелиери ще възразят, че не могат да си го позволят. Но дори онези, които имат подобен мениджър дали разполагат и със специална стратегия?

Ако не можете да си назначите, потърсете помощ отвън, има достатъчно специалисти в областта на медийните стратегии и връзки, които могат да ви помогнат. Трябва да знаете, че външният специалист трябва да е наясно не само с начина на функциониране на медиите. Той трябва добре да познава спецификата на хотелиерството. Ако не сте сигурни кого да изберете, потърсете авторитетни журналисти или специализирани в областта на хотелиерството ПР агенции. В противен случай може да се окаже, че ще дадете парите си на вятъра.

Каква е целта на страниците в социалните медии? Много хотели използват  Facebook като електронен билборд, на който качват своите промоции със страхотни снимки и базисна информация. Това обаче показва, че тези хотели нямат CRM стратегия. Ролята на социалната медия съвсем не е да се превърне в рекламна платформа. Това по-скоро ще отблъсне потенциалния посетител. Тя трябва да е място за дискусии, място, на което феновете на даден хотел да намират интересни и любопитни неща за него, за неговите служители, за дестинацията, в която се намира, както и добри идеи за прекарване на свободното време. Посетителите трябва да намерят нещо, което е ценно за тях, а това със сигурност не са офертите, които могат да намерят и на корпоративната ви страница.

На страниците на социалната медиа трябва да има  и линкове за контакти, както и профили на професионалистите, които работят за тях. Всеки човек предпочита да общува с някого, когото познава, отколкото с анонимен служител без снимка и глас.

И не на последно място – там трябва да има и линк, който директно да ги ответе на страницата за резервации на вашия корпоративен уебсайт.

Стратегия за създаване на фенове и изграждане на мрежа.  За да си разработите такава стратегия, трябва да знаете кого искате да привлечете като фенове и по какъв начин можете да го направите. Има много сегменти – от корпоративни клиенти през ваканционни туристи до хора, които планират събития. Определете кой от тях е най-важен и най-интересен за вас и насочете усилията си точно към него. Не забравяйте и това, че различните сегменти имат различни интереси, така че примамките за всеки от тях също ще са различни. 

Съдържание.  Всяка стратегия за развитие на социалните медии трябва да съдържа упътване – какво да бъде съдържанието и в какъв момент то да бъде публикувано. Когато съдържанието се качва от различни хора, дайте им строги инструкции, за да не бъдат информациите разнопосочни, защото вместо да ви помогнат, могат само да объркат клиентите ви.

Блогът – пренебрегваната социална медиа. Блоговете са нещо, на което повечето хоре безрезервно доверяват. Доверието тук е значително по-високо, отколкото на публикациите във Facebook B и в пъти по-високо в сравнение с Twitter.

Блогът трябва да е информационен, а не промоционен. Той трябва да съдържа специфична информация за различни групи. Например, тук можете да публикувате рецептата на месеца на главния готвач на ресторанта, за събития във вашата дестинация. Накарайте читателите първо да се заинтересуват и да се върнат на блога повторно, а след това провокирайте интереса им да дойдат отново в хотела.

Помнете, че блогът е една платформа както за  B2B, така и за  B2C комуникации.

Стратегия за мобилен маркетинг.
Разполагате ли вече с мобилни приложения? Все повече и повече туристи използват мобилните си устройства, за да си направят резервации. Трябва да си помислите за работа и в тази насока, да разработите съответните мобилни приложения и да ги предоставите на своите клиенти.

Pay-Per-Click маркетинг
Този начин отново се завръща, при това работи по-успешно от всякога. Според някои проучвания ръстът на PPC е 31%  през второто тримесечие на 2010 г. В сравнение със същия период на 2009 г. Има и проучване, според което това е много успешен начин за ваканционните туристи, особено семейства с деца. На практика всичко се премества в мрежата, където 89% от хората търсят информация за дестинации и хотели, а 87% правят резервации, по данни на проучване на  Ypartnership.   


Интегриране на всички онлайн стратегии
Целта е да се предостави на клиентите поглед на 360- градуса върху хотела, както и ключовите контакти. Целта е да не позволите на клиента да напусне онлайн-пространството на хотела – корпоративния му сайт, страниците в социалните медии, мобилни приложения и пр. Освен това всички трябва да са свръзани и да водят едно към друго. Веднъж ако накарате посетителя да напусне една страница, за да отиде на друга, ще го изгубите, защото конкуренцията също не си губи времето.

Създаване на чадър. Тази стратегия трябва да включва всички споменати досега инициативи, както и имейл кампаниите. Всяка стратегия се поставя под един покрив, като целта е конвертиране на посетители на сайта в реални клиенти.  


Паритет на съдържанието.  Колко пъти се е случвало един отдел в хотела да не знае какво публикува другия и да не е чувал за онлайн инициативи, предприети от хората  в съседната стая? Както говорим за паритет на цените, така трябва да търсим и паритет на съдържанието. При толкова много онлайн канали е важно клиентите да получават една и съща информация, а не противоревичи послания. 

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed