18 Апр. 2024

Вие сте тук

Телефонът в хотелската стаята „изяжда“ печалбата

05.04.2011

Reuters

Пътуването в днешно време става все по- високотехнологично – като започнем от багажа и приключим с лаптопа и мобилния телефон като негов задължителен елемент.

Някога телефоните в хотелските стаи бяха генератор на приходи за хотела. Днес, когато гостите използват собствените си мобилни телефони, те са анахронизъм.

В минелото телефоните бяха източник на приходи, а днес са източник на разходи, казва Дейвид Конг, старши изпълнителен директор в Best Western.

Стационарните телефони в хотелите изчезват, както изчезват домашните стационарни телефони, след като хората все повече използват BlaсkBerry, за да правят бизнес.

Традиционни телефонни компании в САЩ губят годишно между 10% и 12% от абонатите си, отстъпвайки ги на други провайдъри, твърди независимият телеком анализатор Джеф Каган. И процентът ще продължи да се увеличава.

Но хотелиерите не могат да сложат кръст на телефонните си системи. Те се изискват от съображения за сигурност, казва Бьорн Хансон, професор в Центъра за мениджмънт в хотелиерството, туризма и спорта към Нюйоркския университет. Обвързани сме стях, добавя той.

Гостите използват телефоните в стаята си, за да повикат за помощ или съдействие, те вдигат слушалката, за да се обадят за обслужване по стаите или да си поръчат събуждане.

В същото време те спестяват пари, когато трябва да направят обаждане навън, използвайки собствените си мобилни телефони. В Ню Йорк например местен разговор от хотела струва долар и петдесет, но могат да ви начислят още 4 долара такса свързване, посочва експертът.

Никога не използвам телефоните в хотела, казва Франсоа Жену, 23-годишен парижанин, докато снима с фотоапарата си Таймс Скуер.

Гостите, които решават все пак да се обадят от стационарен телефон в хотела, могат да го направят от рецепцията, от стаята или от банята, тъй като инсталирането на няколко апарата не е скъпоструваща екстра, след като така или иначе сте монтирали комуникационна система в хотела, казва консултантът Тед Мандиго.

Приемам обаждането за събуждане в банята, споделя ранобудният Джим Ейбрахансон, който оглавява отдел „Операции“ във веригата InterContinental Hotels в двете Америки. Това според него е удобство, защото не се налага да тича до стаята, за да вдигне слушалката до леглото.

Но на хотелиерите им струва скъпо да инсталират и поддържат системата за телефонни връзки. От средата на 80-те до началото на 90-те телефонните обаждания генерираха около 2% от печалбата на хотелите. Днес обаче те харчат 3 долара за всеки 1 долар приход от телефонни обаждания, казва Тед Мандиго.

Следващият източник за приходи, който скоро също ще изчезне, са платените филми, които ще стават все по-малко търсени поради възможността гостите да предпочетат по-евтина алтернатива чрез лаптопите си, прогнозира той.

Някои собственици на хотели се опитаха да премахнат телефоните. Големи хотелски вериги въвеждат приложения за смартфони, които гостите да използват, за да поискат определена услуга, но тези усилия са преждевременни.

Твърде рано е да се обявява смъртта на традиционния телефон, убеден е Ейбрахамсон.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed