22 Дек. 2024

Вие сте тук

Тайното пътуване – новият хит в Северна Америка

15.12.2011

 

  

 

Много компании в Северна Америка заложиха на новата модна тенденция – пътуване по таен маршрут, използвайки го като нов канал за дистрибуция, пише Hotel News Now.

Според проучване на Евромонитор, озаглавено Global Trends Report,  пътуванията по таен маршрут бързо набират популярност сред потребителите. Но

ако съдържанието на тайните пакети е различно, концепцията остава еднаква: потребителят си купува пакет, без да знае конкретните детайли за дестинацията, в която отива.

Аукционът на Luxury Link например стартира от 1 долар за нощувка в луксозен хотел някъде по света. Географското му положение се разкрива на потребителя, но името на хотела се съобщава само на победителя.

Друго наддаване на компанията включва три нощувки за двама в луксозен хотел в Сан Мигел де Аленде в Мексико за 503 долара и тридневен престой в Италия приблизително на същата сума.

Според Даян Макдейвит, президент и съосновател на Luxury Link, неопределеността е особено важна за аукционите, защото те работят с хотели от луксозния сегмент, които понякога не искат да разкриват на широката публика с какви големи намаления работят. По думите й хотелите могат да използват този механизъм, за да реализират непродадените си стаи, без да дават гласност на цената.

За хотелиерите е много важно какви послания изпращат на потребителите, убедена е Джанел Корнет, корпоративен директор „управление на приходите“ в базираната в Сиатъл Coastal Hotel Group. Ако хотелът постоянно продава с дискаунт, това няма да бъде възприето добре, смята тя. Проучванията показват, че клиентите за такива промоции обикновено са търсачи на изгодни сделки, които едва ли се интересуват от конкретния продукт, а предимно от цената. Затова те няма да се превърнат в постоянни клиенти, а при следващата добра сделка ще изберат друг хотел, казва тя. По този начин лесно се губи контрол върху цените и е трудно хотелът да се върне към по-високите тарифи. Затова тя съветва хотелиерите да използват този канал за дистрибуция само за стаи, които те по друг начин не биха могли да продадат.

Друга компания, Nextpedition , разкрива дестинацията едва няколко дни преди пътуването. В зависимост от категорията на хотела и това дали е в САЩ или Европа, цените на пакетите варират от 1500 до 4000 щатски долара. Тя включва самолетен билет, настаняване в хотела и допълнителни екскурзии и услуги, за които клиентът разбира едва в деня на пътуването чрез мобилния си телефон.

Според Елън Бетридж, вицепрезидент на American Express Retail Travel Network, идеята на създаването на тайни пакети е да се предложи нещо по-вълнуващо на онези клиенти, които смятат, че са видели и преживали всичко.

По думите й профилът на днешния турист е различен от този в миналото. Съвременните пътешественици са по-добре информирани и са ориентирани към съотношението цена/качество, подчертава тя. Обикновено хората, които предпочитат тайните пакети, са на възраст между 20 и 40 години. Тази тенденция добива популярност и сред младоженците, които искат изненади и приключения.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed