Поне с 30% се увеличава цената на продуктите от производителя до щанда в търговската верига. Това заяви в интервю за „Дарик“ Георги Хадижийски, който е производител на млечни продукти.
По думите му големите търговски вериги налагат чудовищно високи такси на производителите, което е основна причина за оскъпяването на хранителните продукти на пазара.
За да продаде производителят стоката си в голяма търговска верига, той трябва да плати „входна такса“, която варира между 30 000 и 70 000 лв. Следват доплащания за реклама, участие в билборд или брошура, което допълнително оскъпява продукта. Според Хаджийски през последните две години са фалирали много негови колеги, а други са на ръба на оцеляването. Допълнителен проблем е забавеното плащане на стоката между 21 и 45 дни. Към редовната надценка от 10-15% се добавят и другите плащания, като в крайна сметка, ако един килограм сирене излезе от мандрата на цена 6 лв, в хипермаркета той се продава за около 9, посочва Хаджийски.