28 Март 2024

Вие сте тук

С една трета нарастват приходите от нощувките в Пловдив

28.07.2014

С една пета е нараснал броят на нощувките в Пловдив и региона, показват данни за първите шест месеца на годината в сравнение със същия период на миналата година. Съгласно статистиката на НСИ, ръстът на  български туристи е  7%, а на чужди - 43%, съобщиха от общината.

 

По данни на ОП Туризъм приходите от туристически данък са се увеличили с 25 % спрямо 2013 г. Ръстът на реализирани посещения в туристическите обекти за периода януари-юни 2014 спрямо същия период през 2013 г. е 11 %.  Увеличаването на приходите от нощувки е общо 33%  - като делът на българските  туристи е нараснал с 24% ,  а на чуждестранните туристи с приблизително 44%, спрямо първите шест месеца на 2013г. Реализираните посещения в туристическите информационни центрове за периода януари – юни 2014 г. спрямо 2013 г. отбелязват 30% ръст за чужденци,  а на посещенията от българите 56%.

 

„Очакваме през следващите периоди този процент значително да се повишава и заради новите уникални за България туристически забележителности, които скоро открихме, като Раннохристиянската базилика и реконструкцията на Римския стадион с 3D представянето на обектa“ коментираха от Община Пловдив.

 

В статистическите данни за м. май 2014г.,  мястото на Пловдив в класацията на българските градове, е след София, Несебър и Варна по отношение на Реализирани нощувки и Приходи от нощувки. Така минава напред в класацията с 2 пункта, изпреварвайки Банско и Смолян. Най голям брой нощувки от чужденци по страни за месец май 2014г., по държави са от Турция, САЩ, Италия и Германия.

 

Отчита се, че постигнатите резултати се дължат на успешното сътрудничеството на Община Пловдив с хотелиери, ресторантьори и браншовите организации. Това е една от основните цели, в съвместната работа на Общината с туристическия бизнес. Съществен принос за тези данни има и успешната работа по проекти като Международната среща на туроператорите.

 

Други инициативи и проекти свързани с туризма в град Пловдив, които рефлектират в тези ръстове са проекта „Капана” , който го превръща квартал на творческите индустрии с много атракции и успешното преминаване на втори кръг на кандидатурата на Пловдив за “Европейска столица на културата 2019”.

 

Рекламно участие на Пловдив в печатни, телевизионни и електронни чуждестранни медии от световна величина като BBC, National Geographic и др и включването на Пловдив в мобилното приложение Pocket Guide с 25 обекта са други проекти в областта на културата, по които се работи допълнително и подпомагат  поставянето на Пловдив на картата на културния и събитийния туризъм . Ремонтът на централната пешеходна зона, която ще бъде не само най-голямата в България, но и най-благоустроената централна пешеходна улица и участието на града в едни от най-значимите международни туристически изложения в България и чужбина са инициативи, които също допринасят за постигнатите  високи резултати.

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed