България да заеме водещо място сред петте топдестинации в Централна и Източна Европа - това е визията, залегнала в приетата от Министерския съвет Стратегия за устойчиво развитие на туризма в Република България (2014-2030 г.). Целта е страната ни да бъде добре позната и предпочитана целогодишна туристическа дестинация с ясно разпознаваема национална идентичност и съхранени култура и природа, съобщи пред журналисти в МС, заместник-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев.
В Стратегията се набелязва необходимостта от разработване на туристически продукти, подходящи за хора на възраст над 65 години като комбинация между специализираните видове туризъм - балнео-, културен, еко- и селски туризъм, както разработване на специализирани туристически продукти, които имат потенциал за преодоляване на сезонността и създаване на емоционална връзка с България и търсене на възможности за привличане на инвестиции в туризма. Проектът на стратегия е публикуван за обществено обсъждане в интернет страницата на МИЕ.