24 Апр. 2024

Вие сте тук

Стартира националната кампания „За България с по-малко сол”

20.09.2012

Гигантска солница в центъра на София ще отчита от днес количеството сол, което България би могла да спести, ако избере само един ден с по-малко сол. С  включването на инсталацията, поставена  пред Министерството на здравеопазването в близост до метростанция Сердика, стартира националната кампания под надслов „За България с по-малко сол”, инициирана от марката "Сачи". 

 

Идеята е да се убеди българинът да консумират по-малко сол в ежедневието си. Според световната статистика България е на второ място по консумация на сол в света. Проучванията показват, че две трети от българите осъзнават вредите на прекомерната употреба на сол, а 40% от тях се стремят да намалят консумацията й. Проблемът обаче не може да бъде решен само с усилията на домакинствата, а трябва и индустрията да направи необходимата крачка в тази насока, заяви при стартирането на кампанията доцент Байкова, заместник- председател на Българското дружество по хранене и диететика.

 

Според експертите кампанията „За България с по-малко сол” е изключително необходима, защото ще спомогне за осъзнаването на ползите от умерената употреба на сол и дава алтернатива, с която да запазим удоволствието от любимите вкусове. 

 

Онези, които подпрепят, могат да се регистрират на страницата на „Сачи Добро за теб” във Фейсбук (https://www.facebook.com/sachidobrozateb). И тук отново на преден план излиза солницата. Тя ще събира  информация от всички потребители във Фейсбук, които са избрали своя ден с по-малко сол. При определено количество спестена сол гигантската солница ще изсипва в резервоара толкова, колкото България заявява, че ще спести. Така, всички софиянци и гости на София ще успеят да видят колко много сол употребяваме всеки ден, а бихме могли да редуцираме в нашето меню.

 

Кампанията е резултат от едногодишните проучвания на практиките и политиките на хранене в ЕС и страната ни, както и на потребностите на потребителите от страна на екипа на „Сачи” – марката, под която в България вече се предлага първата по рода си серия месни продукти с до 30%* по-малко сол. Продуктовата серия „Сачи Добро за теб” включва – пуешка шунка, деликатесен салам, пуешки и пилешки кренвирши.

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed