25 Апр. 2024

Вие сте тук

Старбъкс открива най-голямото си европейско заведение в Милано

28.02.2017

Заведението от веригата кафенета Старбъкс (Starbucks), което ще бъде открито в Милано, ще е най-голямото в Европа. Това заяви в интервю за в. "Кориере дела сера" президентът на компанията Хауърд Шулц. Днес той е в Милано, за да представи заедно с кмета на града Джузепе Сала проекта за първо кафене на веригата в града. Ако всичко върви по план, то ще бъде открито в края на 2018 година в сградата, в която на миланския площад "Кордузио" се е помещавала едно време италианската поща.


"Ще създадем там една истинска фабрика за кафе и един център за планиране с нашия италиански партньор и съюзник Принчи (Princi)", казва Шулц. Принчи е компания, която има верига от кафенета, закусвални и магазини в страната и в чужбина.
"Това ще бъде най-големият магазин в Европа", допълва Шулц.


Площта на заведението е 2500 квадратни метра. Външният облик на сградата ще остане непокътнат в знак на уважение към италианската култура и архитектура. Голяма част от сградата ще е фабрика за кафе, която ще е подобие на историческата фабрика на компанията в Сиатъл и на нейното копие в Шанхай. Магазини, които ще изглеждат по същия начин, предстои да бъдат отворени от Старбъкс и в Токио и Ню Йорк.


Магазинът в Милано обаче ще бъде "перла в короната", убеден е  Шулц. Той допълва, че оттам ще започне навлизането на компанията в цяла Италия. Накрая ще бъдат осигурени 350 работни места, а инвестициите ще са в размер на милиони долари.


Заведението в Милано ще съчетава традициите и новите технологии при производството на кафе. Посетителите там ще могат да опитат пет нови вида кафе, приготвени чрез технологии, създадени от Старбъкс. Едно от тях "нитро кафето" или студено сварено кафе, "накиснато" в течен азот, отличаващо се със силната концентрация на кофеин и с кремообразна текстура. Посетителите на заведението ще могат да сравняват продуктите на Старбъкс, да научават как се произвежда кафето, да пият иновативни напитки. Те ще имат и възможността да ползват супербърз безжичен интернет, както и да слушат музика благодарение на партньорството със Спотифай (Spotify) - музикална услуга, предлагаща легален стриминг на музика от много лейбъли. Клиентите ще ползват и свръхмодерни средства за разплащане.


В миланското заведение на Старбъкс ще работят около 100 души.


В навечерието на изпълнението на проекта компанията инвестира средства и в облагородяването на центъра на града - засаждане на палмови и бананови дръвчета на площада пред Миланската катедрала. Инициативата обаче породи полемика и критики в социалните мрежи. Критици твърдят, че палмите и банановите дръвчета не се вписват в облика на града. Според крайнодесни лидери под палмите трябвало да се добавят и незаконни мигранти, за да е пълна картинката. Някои дори предложиха след палмите и банановите дръвчета на площада, следващата стъпка да е изграждането на минарета върху катедралата. Шефът на Старбъкс Шулц признава, че не е очаквал такава полемика. Той е мислел, че дава на града нещо хубаво и припомня, че в началото миланците критикуват нещата, но после започват да ги харесват и да се привързват към тях.
Очевидно нещата са все още в началната фаза, защото в нощта на събота срещу неделя злосторници подпалиха палмите на площада с Катедралата. Пожарът бе потушен бързо и щетите по дръвчетата бяха малки, съобщава в. "Кориере дела сера".
Вестникът припомня, че компанията Старбъкс има 24 000 заведения по света и че Шулц ще се оттегли от поста на изпълнителен директор през април. Той ще остане президент, а изпълнителен директор ще бъде Кевин Джонсън, изградил кариера в Старбъкс.


Вестникът отбелязва и, че бизнесменът от Сиатъл Шулц се е научил на тънкостите на правене на кафе именно в Милано, затова е решил първото заведение на италианска почва да е именно в този италиански град.

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed