THExperts
Здравословният живот винаги ще е на мода. Дори във времена на криза когато става въпрос за собственото здраве и добро физическо състояние, хората не престават да се грижат за себеси. В днешно време те са по-добре образовани от когато и да било и очакват възвращаемост на инвестицията и не можеш да ги заблудиш с трикове. Те искат информация, която ще подобри качеството им на живот и истински резултати, казва президентът на ISPA Лин Макнийс.
Ето какви ще са основните СПА тенденции през 2010 г. в САЩ.
Въпреки че засега няма особени изгледи те да се превърнат и в български тенденции, интересно е да се види как се развива СПА индустрията във времето и как се променят целите и ценностите на хората, които работят в нея.
Социални медии – След като Twitter отвори вратите за истинска маркетингова революция, не е чудно, че и СПА хотелите се обръщат към него. В днешно време СПА центровете могат да привличат гости с добри оферти, използвайки социални медии като Twitter и Facebook. Промяната на резервация също, щом като вече може да се направи с едно кликване. Проучване на Ad-Ology показва, че 57% от младежите на възраст между 18 е 24 години и 48,5% от младите хора на възраст от 25 до 34 години казват, че социалните медии са повлияли върху техния избор на козметичен, фризьорски салон или дневно СПА.
- Обслужване на клиентите – гостите искат да са сигурни, че не харчат напразно и имат много по-високи очаквания по отношение на качеството на обслужването. СПА центровете им отговарят с предлагане на изключително обслужване и забележителни преживявания. Около 87% от членовете на ISPA използват различни механизми, за да получат обратна връзка от клиентите си. Около 48% от членовете на асоциацията са въвели програми за лоялност, които им позволяват да предоставят на тези гости специални намаления и допълнителни бонуси.
- Меню от демонстрационни процедури – Точно както когато поръчвате различни тапас, когато влезете в испански ресторант, можете да си поръчате и демонстрация на различни процедури, които да опитате. Тези мини-процедури на много ниски цени стават популярни в много СПА центрове. В 46% от тях поръчването на кратки процедури – 30 мин или дори по-кратки, става все по-често.
- Превантивна грижа – Какво бихте предпочели – да отидете на СПА, където ще научите как да управлявате и предотвратите стреса или да свръшите в кабинета на някой лекар? По данни на Световната здравна организация към 2020 факторът, който ще допринася за петте най-разпространени заболявания, е именно стресът. СПА процедури като масаж, акупунктура и медитация вече се използват за намаляване на стреса и възстановяване на пациенти преди или след операция.
- Партньорства за по-добра цена – СПА процедурите стават по-достъпни чрез установяване на партньорства като франчайзинг, сътрудничество с хотели и местен бизнес. Един от последните примери е съдружието на Murad Inc. и Massage Envy, което предоставя на гостите си по-ниски цени. Тези партньорства включват развитие на уелнес програми в местни здравни заведения, настаняване на гостите в хотели без СПА услуги и корпоративни намаления за представители на местния бизнес.
- Мобилни заявки – Развитието на мобилните услуги дава все повече възможности за използването на мобилните телефони не просто за набиране на номера на СПА центъра, но и за разглеждане на на менюто от услуги. Луксозната верига The Four Seasons например вече предлага на гостите си възможност чрез мобилния си телефон да проверят наличието на свободни стаи и да си поръчат СПА услуги. The Hot Springs и Spa Finder – Калифорния пък показват на бъдещите гости какви процедури могат да си поръчат. А приложенията на Tripology им позволяват да планират цялата си СПА ваканция.
- Отплата към общността – СПА центролете предлагат на промоционална цена процедури и безплатни услуги за хора, които работят за доброто на общността, в която се намират – учители, лекари, социални работници, военни и полицаи. Някои СПА центрове работят в съдружие със здравни заведения и предлагат обучение по уелнес, за да образоват посетителите им и да ги накарат да се стремят към по-здравословен живот.
- Опростяване на СПА менютата – Съкращават се не само ресторантските менюта, но и СПА менютата. Ще забележите по-малко възможности за процедури, защото мениджърите на СПА са се фокусирали върху ядрото на техния бизнес – процедурите, ориентирани към постигане на сигурен резултат. Точно те гарантират на клиентите възвращаемост на инвестицията, която е толкова важна за тях. Масажът остава най-търсена процедура в цял свят поради оздравителните и редуциращи стреса способности. А точно това е и причината, поради която повечето хора посещават СПА центровете – да релаксират и да се освободят от стреса.
- Красота и почивка – В общество, в което хората все повече не си доспиват, с все по-голямо търсене се ползват процедурите, които могат да се комбинират с малко освежителен сън, за да се почувстват наистина възстановени.