28 Ноем. 2024

Вие сте тук

"Слънчев бряг" АД: Чуждите дипломати искат ред

09.06.2011

Представители на Дипломатическия корпус в България се запознаха с новите мерки за ред и сигурност, които се въвеждат в най-големия курортен комплекс в страната – Слънчев бряг, съобщиха от "Слънчев бряг" АД. Пратеници на правителствата на няколко европейски държави се срещнаха специално с ръководството на „Слънчев бряг” АД в лицето на изпълнителната директорка Мария Михалева. Срещата е по инициатива на дипломати  от консулските служби и посолства на Холандия, Дания, Великобритания, Ирландия и кралство Норвегия. Делегацията бе водена от Директора на ОДМВР Бургас – комисар Милен Димитров, който взе участие в обсъжданията. Освен с ръководството на Слънчев бряг  посланиците проведоха разговори с Община Несебър, ОДМВР и Прокуратурата.

Дипломатическият корпус бе запознат с инициативата за пръв път да се въведе контролен режим в комплекса, да се приложи регламент за транспортната дейност, да се преустанови достъпът на криминалните таксита, на проститутки и крадци. Главните жертви на този контингент са именно чуждите граждани, почиващи в Слънчев бряг. Сведенията от официалните полицейски информации, за жалост, потвърждават тази вредна за туризма ни практика. В навечерието на новия летен сезон криминалните таксита, които рекетират и дори отвличат туристи се активираха, а престъпният контингент от цялата страна се е насочил към морето.

В Слънчев бряг бяха обсъдени мерките по осигуряване на сигурността и безопасността на туристите и мерките за предотвратяване на криминогенните прояви. Дипломатите бяха информирани подробно за промените в организацията за движение на автомобилите, които целят осигуряване спокойствието на туристите. Ограничава се възможността на всички превозвачи да извършват дейности по алеите на комплекса в пиковите часове. Ограничава се броят на такситата, които работят на територията на курорта и се въвеждат стриктни изисквания към тях за пределни цени, обозначителни знаци и др. Дипломатите споделиха, че това е особено важно за обслужването на почиващите. На туристите се препоръчва за всякакъв вид нарушения, от страна на таксиметрови шофьори, да сигнализират веднага. „Слънчев бряг” АД предоставя специален телефонен номер, на който туристи, хотелиери и туроператори могат да подават сигнали.

Всички действия на ръководството на Слънчев бряг са съгласувани и одобрени от МВР. Комисар Милен Димитров приветства инициативите по сигурността и заяви, че те ще помогнат изключително много на работата на полицията по постигане на необходимото ниво на безопасност на всички гости и туристи на многохилядния курортен комплекс.

Посланиците споделиха впечатленията си, че през този сезон Слънчев бряг е видимо по-чист, по-добре осветен и озеленен в сравнение с минали години, се посочва в съобщението на "Слънчев бряг" АД. Разгледан бе ремонтираният мостик и бе изразено мнението, че той е интересен и полезен за туристите, с възможностите, които дава за морски артакции и екскурзии. Чуждите представители бяха единодушни, че българските власти трябва да предприемат сериозни мерки за борба с незаконните обменни бюра и фирмите, които нелегално продават екскурзии на територията на комплекса, защото по този начин създават нелоялна конкуренция на лицензираните туроператори и ощетяват туристите с некачествени услуги.

Страните се разбраха да координират действията си и имат комуникация при всяко подаване на сигнал за нарушение в консулските служби или посолствата. Сигналите постъпили в дипломатическите мисии ще бъдат своевременно отнесени към акционерното дружество, за да могат да бъдат предприети адекватни мерки.

 

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed