През последните две години са продадени над 15 хиляди телевизионни часа драма на над 75 държави, което е донесло приходи от близо 200 милиона долара. През 2007 г. тази сума е била около милион долара, а прогнозираната стойност за 2023 г. е един милиард долара. Това показва статистиката на министерството на културата и туризма на Турция, според която телевизионните сериали са се превърнали в източник на влияние през последното десетилетие, писа вестник „Хюриет“.
Приблизително 100 турски сериали са били изнесени в Близкия изток, Балканите, Кавказ, арабския свят и дори в Афганистан, Пакистан и Швеция. Стари и нови любими поредици като "Листопад", "Истанбулска приказка", "Майка ми", "Перла" и "Долината на вълците" намериха място в праймтайма в разнообразни страни като Ирак, Иран, Египет, България, Гърция, Македония, Русия и Казахстан.
Според проучване, извършено от Турската организация за икономически и обществени проучвания (ТЕСЕВ) в 16 близкоизточни държави, трима от четирима души са гледали турски сериал.
Сред зрителите извън Турция тези сериали определено служат за насърчаване на туристическата привлекателност на страната и особено на Истанбул.
"Обичам турските сериали, понеже са толкова романтични и заради тяхната невероятна природа - морето и планините. Мисля, че тази природа привлича хората да отидат и да видят Турция", посочва Мерна Хосам, експерт по социалните медии от Египет, в материал на сайта yourmiddleeast.com. "Също така те имат чисти места и чисти сгради. Да гледам турските сериали като цяло ми вдъхва усещане за спокойствие и комфорт".
За по-малко от десет години турските телевизионни драми се превърнаха в културен феномен, важен финансов източник и неоспоримо оръдие на меката власт, заключава вестникът.