22 Ноем. 2024

Вие сте тук

Световни експерти ще разработват плана за развитието на туризма у нас

31.05.2014

Експерти от Световната организация по туризъм ще разработват Генералният мастер план за устойчиво развитие на туризма, съобщи Заместник-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев във Варна. Заедно с генералния секретар на Световната организация по туризъм (СТО) проф. Талеб Рифай той участва в кръгла маса „СПА и морски туризъм във Варна”. В събитието се включиха и представители на туристическия бранш и неправителствените организации от Северното ни Черноморие.

 

„Успехът на град Варна ще се отрази на успеха на България.  Енергията, която съществува на това място, трябва да се разпространява и да се споделя”. С тези думи главният секретар на СТО приветства участниците в кръглата маса и добави: „Вие имате възможност да предлагате не само СПА и уелнес , но и богатството и красотата на културно-историческото наследство на България”.

 

В рамките на кръглата маса заместник-министър Ботев представи проекта на Стратегията за устойчиво развитие на туризма в България с хоризонт 2014г. -2020 г. „Културният туризъм е намерил място в отделен раздел на Стратегията. В нея много ясно е посочено, че той е между 5-те основополагащи продукта в туризма”, каза зам.- министър Ботев и допълни, че, който ще бъде основа на вече разработената стратегия, ще бъде възложен за разработване на експертите на СОТ.  По думите на проф. Рифай Стратегията е един най-добрите документи, който ще разреши голяма част от проблемите в българския туризъм.

 

По време на кръглата маса бяха обсъдени и  възможностите за развитие на СПА и морския туризъм в хоризонт 2020, както и добрите практики в тази сфера в световен план.  Според проф. Рифай трябва да се използват природните дадености на страната ни, които я превръщат в целогодишна туристическа дестинация и шеговито каза, че за това: „България трябва да работи не 12, а 13 месеца в годината”. Бранимир Ботев припомни, че за тази година сегашното правителство предвиди 18 млн. лева за българския туризъм, от които близо 13 млн. лева вече факт. „Ние имаме разнообразни туристически продукти, които не знаем как да промотираме”, каза още зам.-министърът. В тази връзка  бе представен и рекламният филм „Римско наследство и минерални води”, с който  можем успешно да се позиционираме на световния туристически пазар.

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed