„Представеният наскоро нов запазен знак на България като туристическа дестинация предизвика заслужена вълна от недоволство и неодобрение от страна на различните професионални колегии. Неодобрение бе изразено както от специалисти в сферата на графичния дизайн и рекламата, така и от най-различни професионални и непрофесионални среди“. Това се посочва в отворено писмо председателя на Съюза на българските художници Любен Генов. В него той цитира становища на художниците от секциите„Рекламен дизайн”, „Графичен дизайн” и „Дизайн” към СБХ, които изразяват„категоричното си възмущение и несъгласие с крайния изуален продукт“. "Представените компоненти в семиотичен, композиционен, пластичен, цветови и идеен план не подпомагат високоотговорната и представителна функция, която графиката трябва да излъчва", се посочва още в писмото.
Според представителите на трите секции на СБХ новото туристическо лого на България е „висока претенция без покритие". На критика са подложени както образът, формата и идеята, така и цветовото решение и шрифтът.
Според оценките в писмото „в логото са вградени множество образи — вода (може би море), слънце (прилича на кайсия, запетайка...), листо, роза (напомняща много на едно партийно лого), чадър-детелина, планина (...), капка, пясък... Принципът на този подход предполага въпроса защо не са сложени реки, минерални извори и т.н. Всеки един от тези образи самостоятелно би могъл да се превърне в знак при добър креативен подход“.
Графичният подход се окачествява като посредствен – „изображенията не носят характерен образ, а силуетът е объркан и неясен“.
На критика се подлага и идеята, която според авторите повтаря „лога за други държави, автобусни фирми, хотели и др...“ А шрифтът се определя като „претенциозен и тромав“.
В писмото логото се окачествява като „некомпетентно и посредствено“ , което “чрез своята антиестетика няма донесе положителен ефект и посъзнателен рефлекс в зрителя“.
В заключение можем само да попитаме високоуважаваните представители на СБХ защо реагират едва сега и защо със съвместни усилия на гореспоменатите секции не предложиха високохудожествено лого, с което България би могла да се гордее и да привлича туристи от всички краища на планетата. Ако го бяха направили, може би днес нямаше да имат толкова сериозен повод за възмущение.