По-голямата част от пътниците на авиокомпаниите днес носят смартфони, но устройствата не се използват в пълния им потенциал. Това показва публикувано днес проучване на SITA относно световните тенденции в пътническите превози през 2013 г. Според него броят на тези устройства се е увеличил близо 4 пъти през последните четири години.
Въпреки че пътниците имат достъп до повече информация и могат да използват мобилните си устройства за извършване на повече задачи от всякога, под 5% са онези, които резервират самолетни билети или се чекират за полети чрез мобилните си устройства. Фактическото използване на мобилни устройства е значително под 37-те процента от анкетираните, които казват, че биха купили билети чрез смартфон.
Недостатъчното използване на мобилните устройства се обяснява с различни страхове на пътниците, най-силният от които е, че телефонът няма да работи (31 процент), ще има проблеми със съвместимостта на телефона (24 на сто), че има по-добри възможности (18%), или че един пирложенията са твърде сложни за използване (13%).
Пътниците използвате други форми на технологиите за подобряване на пътуването.
Данните от изследването показват, че 69 процента от анкетираните си купуват самолетни билети през уебсайт и всеки пети използва киоск за чекиране на летището.
По време на полет
След като са вече във въздуха, пътниците са най-загрижени дали ще имат достъп до забавления на своите устройства.
Осемдесет и пет процента от пътниците искат да имат достъп до медиите на личните си мобилни устройства, 73 процента искат да могат да използват електроннаси поща, а 70 на сто биха искали да проверят полетната информация.
Проучването на SITA включени 2489 пътници от повече от 70 страни, които са преминали през шестте световни центрове в Абу Даби, Пекин, Мумбай, Франкфурт, Сао Пауло и Атланта.