България е сред държавите, в които онлайн пазаруването е най-малко разпространено. Това показват оповестени днес данни на Евростат. Заедно с това в страната се забелязва нарастваща динамика на ползването на интернет за пазаруване. Ако през 2008 г. едва 2% от българите са купували дрехи и спортни стоки онлайн, днес делът им се е увеличил до 11%. През същата година едва 1% от съгражданите ни са си купували туристически пакети и са правили онлайн резервации, докато през 2012 г. процентът се е повишил до 5.
Шведите държат рекорд в Европа по онлайн купуване на пътувания и хотелски резервации. 60% от тях го правят само онлайн. Следват Дания с 56%, Люксембург с 52%, Великобритания – 51%, Финландия – 50%, Холандия – 42% и Франция и Германия – по 39%.
На другия полюс са Румъния с 4%, България – 5%, Литва – 6%, Полша – 8%,
Катоцяло, близо 60 процента от европейците са правили покупки чрез интернет през изминалите 12 месеца, докато в България и Румъния тези трансакции са съответно 17 и 11 на сто - най-ниското равнище сред 28-те, показват данни на Евростат.
Повечето онлайн покупки са били на облекло и пътувания, отколкото на хранителни продукти.
Най-голям е делът на интернет купувачите във Великобритания (82 процента от потребителите на интернет), в Дания и Швеция (по 79 на сто), в Германия (77 процента), в Люксембург (73 на сто), както и във Финландия (72 на сто).
Освен България и Румъния, сред страните с най-малък дял на тези потребители са Естония и Италия (по 29 процента).
В рамките на Европейската година на гражданите 2013 седмицата от 14 до 20 октомври е посветена на онлайн покупките.
Миналата година в 28-те страни от ЕС една трета от потребителите на интернет да извършили покупки на облекло и спортни принадлежности, резервации за пътувания или ваканционни нощувки, докато през 2008 година те са били едва 21 на сто.
Следват покупките на книги и списания (23%), докато по-малко от всеки десети потребител на интернет е поръчвал храни онлайн, уточнява Евростат.